به گزارش ایرنا، فرشاد مقیمی روز چهارشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن جلسات شهرک صنعتی ایوانکی شهرستان گرمسار افزود: صنعتگران در سال جاری به تولید داخلی و بومی سازی محصولات توجه ویژه داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: یکی از چالش های اساسی در بخش صنعت کشور وابستگی به خارج از کشور است که باید با تکیه بر توان داخلی این نقص در این بخش از اقتصاد کشور برطرف شود.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ممنوعیت واردات کالا به کشور در راستای حمایت از تولید ملی است و امسال ممنوعیت کالا از یک هزار و 390 قلم به یک هزار و 530 قلم افزایش می یابد.
مقیمی اضافه کرد: سال گذشته با ممنوعیت کالاهای وارداتی بیش از پنج میلیارد دلار برای محصولات ساخت داخلی بازار فروش ایجاد شد.
وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات گمرکی واحدهای صنعتی و تولیدی کشور کمیته های مشترکی ایجاد شده و مشکلات از این دست بنگاه های اقتصادی در آن بررسی و برای رفع آنها تصمیم گیری می شود.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به منظور تحقق شعار سال و رونق تولید و با تصمیم ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید برخی قوانین دست و پاگیر برای توسعه بخش صنعت و تولید اصلاح شد.
به گزارش ایرنا، در این نشست علیرضا آشناگر استاندار سمنان و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان سمنان حضور داشتند.
از مجموع 2 هزار و 20 واحد تولیدی فعال در استان سمنان 30 درصد آن در شهرستان گرمسار مستقر است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.