حسین امینیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کتاب «بیست و چهار آینه دامغان» توسط انتشارات سوره مهر سمنان در مرحله اول به تعداد یک هزار نسخه راهی بازار نشر شد.
وی افزود: این کتاب با محتوای تاریخی شامل بیست و چهار دوره نمایندگی دامغان از سال 1285 تا 1357 در مجلس شورای ملی قبل از انقلاب است.
امینیان تصریح کرد: در طول 72 سال تاریخ نویسی این بانوی دامغانی، 9 نماینده دامغان معرفی شده است.
وی اظهار داشت: این کتاب در بیش از 200 صفحه گردآوری شده است که تاریخ محلی دامغان و اوضاع سیاسی ایران را بیان می کند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان تصریح کرد: این کتاب تاریخی اولین اثر شیما دولابی است که علاوه بر آن، 17 مقاله تاریخی و تعدادی مقاله علمی پژوهشی از این نویسنده گردآوری شده است.
نویسنده کتاب «بیست و چهار آینه دامغان» در گفت و گو با ایرنا به هدف از گردآوری این کتاب اشاره کرد و گفت: فارغ التحصیلی در رشته تاریخ، علاقه شخصی و دعوت فرهیختگان دامغان، سبب گردآوری و انتشار این کتاب شد.
دولابی تصریح کرد: علاوه بر معرفی 9 نماینده دامغان در قبل از انقلاب، همزمان اوضاع سیاسی ایران و دامغان، چگونگی رای گیری، اقدام های مهم نمایندگان و اظهارنظر ها، در این کتاب به صورت مفصل بیان شده است.
وی اضافه کرد: 200 سند مهم تاریخی در مدت 72 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در این کتاب قابل مشاهده است.
شیما دولابی گفت: از تعداد 24 دوره نمایندگی دامغان، 23 دوره نماینده این شهرستان با سمنان مشترک بود و دوره آخر از سال 54 تا 56 برعهده مجتبی عالمی بود که برای نخستین بار، این شهرستان دارای نماینده مستقل شد.
نویسنده کتاب «بیست و چهار آینه دامغان» خاطر نشان کرد: مرور تحولات تاریخی، از جمله علایق مردم به ویژه جوانان نسل سه و چهارم انقلاب است که امیدوارم این کتاب، بتواند بازگو کننده خوبی از تحولات تاریخی باشد.
به گزارش ایرنا، شیما دولابی، تاریخ نویس دامغانی، دارای 36 سال سن و مدیر یکی از مدارس دامغان است.
شهرستان دامغان دارای پنج هزار و 200 عضو در 9 کتابخانه عمومی است و 210 هزار جلد کتاب در کتابخانه های این شهر وجود دارد.
در حال حاضر 70 باب کتابخانه در استان سمنان فعالیت دارد.
9856/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.