حمیدرضا حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از یک هزار و 500 کیلومتر از ایل راه های عشایر سمنان در بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب اوایل فروردین امسال تخریب شد که با تلاش مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط این ایل راه ها اکنون بازسازی و ایمن شده است.
وی خاطر نشان کرد: عملیات بازسازی ایل راه ها در شهرستان های شاهرود، مهدیشهر و میامی پایان یافت و عشایر استان سمنان می توانند برای کوچ بهاره به مناطق ییلاقی تردد کنند.
مدیر کل امورعشایری استان سمنان ادامه داد: ایل راه های استان برای تردد ایمن تر عشایر نیازمند بازسازی است و دولت برای سال 98 با تخصیص قیر رایگان برای بازسازی این راه ها تعهداتی دارد.
حسینی اضافه کرد: با توجه به جا به جایی دام های سبک در کوچ بهاره، احتمال انتقال بیماری واگیر وجود دارد که با همکاری اداره کل دامپزشکی استان سمنان اجرای طرح مایه کوبی برای سلامت دام در دستور کار است.
مدیرکل امور عشایری استان سمنان تصریح کرد: با توجه به بارش های مطلوب سال زراعی 98-97 پیش بینی افزایش تولید گوشت در بخش عشایری استان وجود دارد که با همکاری دامداران و حمایت های دولت این مهم در سال جاری محقق می شود.
به گزارش ایرنا، استان سمنان چهار هزار و 200 کیلومتر راه اصلی و فرعی عشایری دارد، عشایر استان متشکل از سه هزار و 181 خانوار و بیش از 14 هزار و 400 نفر جمعیت، شامل 74 طایفه، 1.07 درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند، این عشایر که هشت و 2 دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می دهند، بیش از یک میلیون و 74 هزار راس دام سبک و چهار هزار و 700 راس دام سنگین دارند و سالانه 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و 600 میلیارد ریال تولید می کنند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.