علیرضا حسین پور سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گسترش زیر ساخت های شبکه مانند سرد خانه و انبار گسترش دامنه تولید بذر از یک هزار و 500 تن به 2 هزار و 500تن و استفاده بیشتر از ظرفیت های تعاونی ها در خرید های تضمینی، توافقی و حمایتی از برنامه های در دست اقدام اداره تعاون روستایی شاهرود است.
حسین پور با بیان این که ایجاد تعاونی های الگو در طرح های آب و خاک در دستور کار است ، اظهار داشت: گسترش شبکه فروشگاهی و ایجاد برند محصولات اصلی شهرستان از طریق شبکه و تشکل ها در دست اقدام است .
رییس اداره تعاون روستایی شاهرود تصریح کرد : اجرای کشاورزی قراردادی توسط شبکه تعاونی روستایی و گسترش نظارت ها از دیگر برنامه هاست.
حسین پور از خرید تضمینی چهار هزار و 605 تن گندم در سال گذشته از کشاورزان این شهرستان خبر داد و افزود: خرید تضمینی شامل 2 محصول گندم و گلزا بود که توسط شرکت تعاونی روستایی و کشاورزی خریداری و به اداره غله تحویل داده شد.
حسین پور ادامه داد : پارسال 9 هزار و 125 تن کالای توافقی خریداری شده شامل جو ، علوفه و نهاده های دامی و محصولات کشاورزی بوده در غرفه های این اداره عرضه شد .
وی با بیان این که خریدهای حمایتی 657 تن بوده ، تصریح کرد: این خریدها در قالب طرح های صفر ، محرم و ضیافت ماه رمضان و طرح های تنظیم بازار شامل شکر، خرما و میوه پایان سال بود که از طریق اتحادیه و تشکل های تعاونی روستایی انجام شد.
رییس اداره تعاون روستایی شاهرود از تامین و توزیع 13 هزار و 386 تن بذور گندم ، گلزا و ذرت خبر داد و افزود: در بخش توسعه خدمات فنی و کشاورزی ، تامین و توزیع انواع کود و ریز مغزی های و سموم و اجرای کشت های مشارکتی توسط تشکل ها و اعضای آنها انجام گرفت.
حسین پور آموزش و ترویج تعاونی ها و تشکل ها را ضروری دانست و اظهار داشت: برگزاری کلاس های آموزش برای ارکان و اعضای 24 تشکل این شهرستان و برگزاری مجامع عمومی تشکل ها و همچنین آسیب شناسی و کارآمد سازی تعاونی های زیان ده و ارزشیابی شرکت های تعاونی روستایی ، کشاورزی در دستور کار این اداره قرار دارد .
رییس اداره تعاون روستایی شاهرود پیگیری پرونده های حقوقی ، شبکه مستند سازی املاک و دارایی های تشکل های شرکت در مجامع عمومی اتحادیه و شرکت ها اخذ تضامین و اجرای آن از مدیران عامل و دارندگان ابواب جمعی تعاونی ها و اتحادیه ها و همچنین وصول مطالبات معوقه شبکه که در کمیته وصول مطالبات طی سال گذشته پیگیری شده را از دیگر فعالیت های این اداره برشمرد.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.