اسماعیل غنیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیگیری و رفع مشکلات بیمه ای، مالیاتی و مالی بنگاه های اقتصادی و تزریق به موقع نقدینگی از جمله طرح های بسته حمایتی رونق تولید است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: دولت در سال 98 پشتیبانی کافی را همانند سال های گذشته از واحدهای صنعتی و تولید برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور انجام می دهد.
وی با بیان اینکه کارفرمایان با رعایت قوانین و توجه به جایگاه قشر کارگری موظف به پرداخت بیمه کارکنان خود هستند، افزود: کارفرمایان به هیچ عنوان قبل از اجرای مراحل بیمه ای به استخدام کارگر در واحدهای صنعتی و تولیدی خود اقدام نکنند.
وی خاطر نشان کرد: دستگاه های اجرایی که برای سال 98 تعهد اشتغالزایی در استان دارند باید توجه کنند که در صورت بیمه شدن کارگر، درصد تعهد اشتغالزایی انجام شده در سامانه ثبت می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ادامه داد : همه کارفرمایان در شرایط سخت اقتصادی در کنار توجه به رونق تولید به اجرای طرح های بیمه ای برای حمایت از کارگران خود نگاه ویژه ای داشته باشند.
به گزارش ایرنا، 70 درصد از جمعیت 702 هزار نفری استان سمنان زیر چتر بیمه تامین اجتماعی هستند.
سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
نرخ بیکاری در استان سمنان براساس آخرین آمار 6.6 است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.