محمدمهدی اصغری دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که فعالیت های کمیته امداد با استفاده از کمک های مردمی و اعتبارهای دولتی صورت می پذیرد، افزود: این کمک ها شامل 10میلیارد و 328 میلیون ریال نقدی و 12میلیارد و 541 میلیون ریال غیرنقدی است .
وی با اشاره به هفته اطعام واکرام که از نیمه ماه رمضان آغاز می شود ، گفت: سال گذشته 286میلیون ریال کمک نقدی و 683میلیون ریال کمک غیر نقدی در هفته اطعام و اکرام جمع آوری شد.
اصغری تصریح کرد : امسال در بخش فطریه عام 530 میلیون ریال و کفاره ها نیز 60 میلیون ریال در این شهرستان جمع آوری شده است .
رئیس کمیته امداد میامی افزود : زکات فطریه جمع آوری شده در این شهرستان 570میلیون ریال بود که بین نیازمندان توزیع شد.
وی بابیان این که پایگاه جمع آوری کمک و زکات فطریه در نقاط مختلف شهرستان برپا خواهد شد ، گفت: پاکت‌هایی در اختیار خانواده‌ها قرار داده می‌شود تا زکات خود را به پایگاه های اعلام شده تحویل دهند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) میامی اظهارداشت : سال گذشته 650 بسته حمایتی بین خانواده های نیازمند توزیع شد.
اصغری بابیان اینکه 99 یتیم ،117 فرزند بی سرپرست و 33 بیمار پرهزینه در میامی وجود دارد اظهارداشت : از طرح‌های موثر کمیته امداد شناسایی افرادی است که می توانند به عنوان حامی به خانواده‌های نیازمند رسیدگی نمایند .
رئیس کمیته امداد امام خمینی میامی با بیان اینکه 114 خانوار از خدمات کمیته امداد بهره‌مندمی باشند ، افزود : از‌ سیاست‌های کمیته امداد توانمندسازی خانواده هاسن که با ارائه تسهیلات اشتغال زایی انچام می‌شود.
وی با اشاره به طرح 'همیان مولا' درسطح شهرستان گفت : در این طرح پاکت‌هایی با نشان کمیته امداد در اختیار فروشگاه‌ها قرارداده می شود تا به خانواده‌های نیازمند برسانند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) میامی با اشاره به جاری شدن سیل دربرخی استان های کشور وضرورت کمک های مردمی گفت: مردم نوعدوست شهرستان میامی از زمان وقوع سیل و با آغاز جمع آوری کمک های مردمی 820میلیون و 147هزارریال به سیل زدگان استان های مختلف کمک کردند.
دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان مبلغ کفاره 25هزارریال به ازای هر روز اعلام کرده است .
کمیته امداد 20 خدمت برای نیازمندان می کند که تامین جهیزیه ، کمک به هزینه‌های درمانی ، تسهیلات اشتغالزایی ، ساخت و ساز مسکن و هزینه‌های تحصیلی از جمله آنهاست.
2هزارو 581 خانواربا جمعیتی به تعداد پنج هزارو 874تن زیر پوشش کمیته امدادمیامی می باشند.
شهرستان میامی با جمعیتی بیش 40هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.