سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان گفت: بارش های رگباری، تگرگ و وزش باد شدید پدیده غالب 72 ساعت آینده در این استان است.

ایرج مصطفوی افزود: براساس تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی از بعد از ظهر امروز تا پنجشنبه با گذر متناوب امواج ناپایدار از این استان در برخی نقاط به‌ویژه ارتفاعات و نواحی شمالی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در نقاط مستعد احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: بارش‌ها ساعت‌های بعد از ظهر و شب به‌ویژه روزهای دوشنبه تا چهارشنبه از شدت بیشتری برخوردار است. همچنین در نواحی شمالی و ارتفاعات، باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با جهت غالب شمالی تا شرقی پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان تصریح کرد: دمای هوا از سه شنبه تا پنجشنبه بین چهار تا 6 درجه کاهش نسبی دارد. با توجه به بارش‌های رگباری و در نظر گرفتن شرایط فصلی و امکان تشدید محلی بارش‌ها و احتمال جاری شدن رواناب به‌ویژه در نواحی شمالی که همراه با رعد و برق، احتمال صاعقه، باد شدید و تگرگ است، توصیه می‌شود تمهیدات لازم صورت گیرد.

مصطفوی خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی‌های فصل بهار شرایط تشدید بارش‌ها به‌صورت محلی مهیا است. در 24 ساعت گذشته کمینه دمای هوای شهر سمنان 20 و بیشینه دما 31 درجه سانتیگراد بود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استانس سمنان تصریح کرد: در این مدت، فولادمحله با کمینه 9 درجه سانتیگراد سردترین و حسینان با حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد. نردین با 9 میلیمتر بیشترین بارش باران را در 24 ساعت گذشته داشت. بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به میامی با 57 کیلومتر بر ساعت بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.