احسان عباسپور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از دلایل اساسی که کشاورزان و دامداران استان سمنان نسبت به بیمه محصولات خود بی رغبت هستند، طولانی بودن روند اداری برای دریافت خسارت ها از سوی شرکت های بیمه گر است.
وی خاطرنشان کرد: در 2 سال گذشته سرمازدگی و سیل خسارت های جبران ناپذیری را به بخش کشاورزی استان سمنان وارد کرد اما تعداد قابل توجهی از کشاورزان تاکنون موفق به دریافت وجه جبران خسارت از سوی شرکت های بیمه نشدند.
مدیر تعاون روستایی استان سمنان ادامه داد: دست کم 45 هزار بهره بردار محصولات دامی و کشاورزی در سمنان فعالیت دارند که بر اساس آمار تنها 10 تا 40 درصد محصولات دامی، کشاورزی و باغی استان بیمه است.
وی اضافه کرد: نقش بیمه برای تدوام تولید در بخش کشاورزی با وجود احتمال بلایای طبیعی و خسارت ها قابل توجه است و اجرای طرح بیمه با برنامه ریزی های اصولی در استان فرهنگ سازی شود.
عباسپور تصریح کرد: تعاون روستایی استان سمنان در کنار کشاورزان و دامداران بوده و این دستگاه اجرایی با اتخاذ برنامه ریزی های اصولی و برگزاری کلاس های آموزشی درصدد نهادینه کردن فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در استان است.
مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: تعامل شرکت های بیمه ای و کشاورزان باید روز به روز افزایش یابد و پرداخت وجه جبران خسارت در کمترین زمان ممکن با کمترین میزان کاغذبازی های اداری به ایجاد انگیزه در کشاورزان برای بیمه کردن محصولات کشاورزی، دامی و باغی بسیار تاثیرگذار است.
به گزارش ایرنا، 108 تعاونی و اتحادیه در چهار گروه تولیدی، روستایی، زنان و کشاورزی در استان سمنان فعال است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.