به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمد حسینیان در خطبه های نماز جمعه این هفته دامغان گفت: بیانیه شورای امنیت ملی و سخنان رئیس جمهوری نشان از اقتدار و عزت ایران در جوامع بین المللی است.
امام جمعه دامغان ادامه داد: ایران به تمام کشورهای پایبند به برجام هشدار داد که در برابر بدعهدی آمریکا، همچنان پایبند به برجام است تا جایی که عزت ملت ایران حفظ شود.
حسینیان تصریح کرد: امروز بهترین راه برای پیروزی بر دشمن، مقاومت و مبارزه است همان گونه که مقاومت و ایستادگی حماس، رژیم صهیونیستی را مجبور به عقب نشینی کرد.
وی ادامه داد: ایران با عزت، شرافت و قدرت خود هرگز آغازگر جنگ نخواهد بود، اما با متجاوزان با قاطعیت و بدون هیچ ملاحظه ای برخورد می کند.
حسینیان خاطر نشان کرد: آمریکا امروز با اقدامات خود به دنبال آن است که سوریه را به دلیل دسترسی به مدیترانه، نزدیکی به ایران و موقعیت سیاسی و راهبردی از دست ندهد و راهی برای تصرف سوریه پیدا کند.
وی اظهار داشت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود به دنبال تقویت بقایای داعش برای دسترسی به اهداف خود هستند، اما ایران همواره سد محکم این جنایت ها در خاورمیانه است.
حسینیان به 18 اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر اشاره کرد و گفت: هلال احمر به عنوان یک نهاد مردمی، همواره در هر زمان و مکان برای خدمت به مردم در صحنه حاضر است و خدمات این نهاد مردمی بسیار ارزنده و قابل اهمیت است.
وی به افزایش قیمت کالاها اشاره کرد و افزود: دولت باید با برنامه ریزی صحیح و تدبیر، از افزایش بی رویه قیمت ها جلوگیری کند، چرا که افزایش قیمت مردم را نگران کرده است.
امام جمعه دامغان خاطر نشان کرد: افزایش تولید داخلی یکی از راه های جلوگیری از رشد بی رویه قیمت ها است که این امر نیز نیازمند حمایت از تولید داخلی، ثبات نرخ ارز و توجه به اقتصاد خرد است.
به گزارش ایرنا، مردم شهر دامغان در پایان نماز جمعه، با برپایی راهپیمایی، از بیانیه شورای امنیت ملی حمایت کردند.
در بیانیه شورای عالی امنیت ملی ایران که طی نامه های جداگانه نیز از سوی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی به سران کشورهای عضو برجام اعلام شد؛ به کشورهای باقیمانده در برجام 60 روز برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی فرصت داده و تاکید شده است: در هر زمان که خواسته های ما تامین شود، ما نیز به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف شده را از سر خواهیم گرفت، اما در غیر این صورت، جمهوری اسلامی ایران مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.