محسن طباطباییان عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: سه میلیارد و 330 میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت بلندمدت به منظور اجرای عملیات اصلاح باغ های میوه و روش‌های جدید کاشت محصولات زراعی به کشاورزان پرداخت‌شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان ادامه داد: اجرای عملیات نوین جهاد کشاورزی در راستای سیاست‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی است که به همین منظور 16 بهره بردار از تسهیلات کم بهره این وزارتخانه بهره مند شدند.
طباطبائیان با بیان اینکه این میزان تسهیلات در سال زراعی 98-97 در سطح 55 هکتار به بهره‌برداران پرداخت شد، افزود: این میزان تسهیلات در بین 16 نفر از بهره‌برداران زراعی و باغی در حومه شهر و منطقه رودبار توزیع‌ شد.
طباطباییان تصریح کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات، عملیات سرشاخه کاری باغ های گردو، تعویض ارقام گردو با رقم‌های جدید به منظور دیررس شدن و مقاومت به سرمای بهار، در سطح 10هکتار در دستور کار است.
وی اظهار داشت: اصلاح باغ های میوه هسته ‌دار و دانه ‌دار شامل اصلاح روش‌های آبیاری، تغذیه بهینه و اصلاح انواع آن، در سطح 15 هکتار، از دیگر اهداف جهاد کشاورزی دامغان برای ارائه تسهیلات است.
طباطبائیان، کیفیت را یکی از لازمه های محصولات کشاورزی دانست و افزود: با ترویج روش‌های کم خاک ‌ورزی و تغذیه مناسب در محصولات زراعی، تلاش شده است تا از امکانات موجود به نحو مطلوب‌تری بهره‌برداری شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: ارائه تسهیلات با بهره کم و پرداخت در بلندمدت، راهی برای حمایت و ترویج روش‌های جدید کشاورزی است تا زمینه توسعه طرح‌ها در مناطق مختلف شهرستان فراهم شود.
به گزارش ایرنا، بیش از سه هکتار باغ میوه و 19 هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان دامغان وجود دارد.
۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.
9856 /6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.