به گزارش ایرنا، مسعود عماری شامگاه چهارشنبه در مجمع عمومی هیات بسکتبال استان در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان سمنان، افزود: بودجه تخصیصی دولت به این فدراسیون برای برنامه ریزی ها به منظور ارتقای جایگاه بسکتبال کافی نیست.
وی بیان کرد: 17 استان در رده نوجوانان در رقابت های سال 97 حضور نداشتند که علت آن را نداشتن‌ بودجه اعلام کردند.
عماری تصریح کرد: فقدان شرکت تیم های استانی ضعف بزرگی در بسکتبال است چرا که بخش قابل توجهی از استعدادهای این رشته ورزشی دیده نمی شود.
دبیر فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: هیات ها سعی کنند علاوه بر جذب حامی مالی، با برگزاری کلاس های آموزشی و رقابت های بسکتبال سه نفره درآمدزایی داشته باشند.
دبیر فدراسیون بسکتبال به ظرفیت و استعداد بانوان بسکتبالیست کشور اشاره کرد و ادامه داد: توجه و حمایت از بسکتبالیست های بخش بانوان یکی از مهم ترین برنامه های این فدراسیون است.
وی تاکید کرد: تمام منابع مالی فدراسیون بسکتبال به طور مساوی در اختیار بخش بانوان و آقایان قرار می گیرد‌.
عماری با بیان اینکه سالن های اختصاصی بسکتبال یکی از ضرورت های این رشته ورزشی در استان ها است، خاطرنشان کرد: در برخی استان ها با وجود داشتن سالن اختصاصی، این مکان ها را در اختیار دیگر رشته های ورزشی قرار می دهند.
وی به زمان 2 روزه برگزاری رقابت های سه نفره بسکتبال اشاره و تصریح کرد: برگزاری این رقابت ها در استان ها، علاوه بر توسعه این رشته ورزشی، در جذب حامی مالی تاثیرگذار است.
عماری ابرازداشت: برگزاری رقابت های بسکتبال سه نفره مقدمه ارتقای مهارت های فردی بسکتبالیست ها است بنابراین هیات ها در این بخش اهتمام داشته باشند.
دبیر فدراسیون بسکتبال یادآور شد: در خواست 100 توپ مخصوص رقابت های بسکتبال سه نفره داده شده که 70 عدد آن ها در اختیار هیات های این رشته ورزشی در استان های کشور قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، مجمع عمومی هیات بسکتبال استان سمنان با حضور محسن ایزدبخش معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان، مسعود سلامی رئیس هیات بسکتبال استان سمنان و جمعی از فعالان این رشته ورزشی برگزار و در زمینه ارتقا بسکتبال این استان تبادل نظر شد.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.