به گزارش ایرنا، رستم سعداللهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شرکت های خودروسازی با اتخاذ راهبردهای اشتباه در جهت مخالف رونق تولید گام بر می دارند و قطعه سازان اکنون با سردرگمی های مختلفی مواجه هستند.
وی خاطر نشان کرد: در پایان سال 97 خرید مواد اولیه برای تولید قطعه و مشکلات مالی از جمله چالش های مهم بنگاه های اقتصادی قطعه ساز کشور بود که در سال 98 علاوه بر وجود مشکل های گذشته قیمت های غیرواقعی و کارشکنی های شرکت های خودروسازی باعث افزایش دغدغه این فعالان اقتصادی شده است.
رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان ادامه داد: جولان دلالان در بازار صنعت خودروسازی کشور بیداد می کند و بسیاری از گرفتاری های شرکت های خودروسازی به دلیل کارشکنی های این افراد است.
سعداللهی اضافه کرد: دستگاه های قضایی، امنیتی و جلوی این رویه های غلط در صنعت خودرو سازی را بگیرند و باید قیمت خودروها با وجود تحریم ها، واقعی به مردم اعلام شود.
وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی کشور به اندازه کافی به دلیل تحریم های اقتصادی استکبار جهانی با مشکلات ریز و درشت مواجه هستند و دولت جلوی خود تحریمی ها را بگیرد.
رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان گفت: حمایت از بنگاه های اقتصادی در زمان تحریم ها وظیفه همگان است چرا که با تعطیلی حتی یک واحد صنعتی هزینه زیادی برای کشور به وجود می آید.
به گزارش ایرنا، دستکم 110 واحد قطعه سازی وابسته به شرکت خودروسازی در استان سمنان وجود دارد که بخشی از آن فعال است.
استان سمنان حدود 2 هزار و 10 پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود 22 درصد است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.