غلامرضا کاتب روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال 98 بیش از 64 هزار میلیارد ریال اعتبار وزارت آموزش و پرورش در مقایسه با سال 97 افزایش پیدا کرد.
وی خاطرنشان کرد: در بحث رتبه بندی معلم در تقدیم لایحه بودجه 98 به مجلس شورای اسلامی، دولت بیش از 20 هزار میلیارد ریال براساس اولویت و سقف دوم برنامه ریزی کرده بود که با تلاش نمایندگان مجلس این اعتبار در سقف اول قرار گرفت و دولت مکلف به اجرای رتبه بندی معلمان شد.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال های گذشته به معلمان حق التدریس توجه چندانی نمی شد اما برای امسال با تصویب اعتبار چهار هزار و 500 میلیارد ریالی بخش قابل توجهی از مشکلات این معلمان برطرف می شود.
کاتب اضافه کرد: همچنین با پیگیری های انجام شده بیش از 220 هزار میلیارد ریال از محل دریافت مالیات از شرکت های وابسته به آستان قدس رضوی به معلمان بازنشسته کشور پرداخت می شود.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص و دریافت عوارض از شرکت ملی گاز برای آموزش و پرورش در بودجه سال های گذشته 20 درصد بود که در سال جاری این رقم با 30 درصد افزایش به 9 هزار میلیارد ریال رسید.
به گزارش ایرنا، استان سمنان در یک هزار و 100 آموزشگاه با ظرفیت پنج هزار و326 کلاس درس 120 هزار دانش آموز و هشت هزار و 700 نفر معلم دارد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.