به گزارش ایرنا، امیر بینایی روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در دفتر امام جمعه سمنان افزود: آمار طلاق در سال 97 نسبت به سال 96 در استان 3.5 درصد کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: براساس کارهای تحقیقاتی انجام شده بیشترین آمار طلاق مربوط به شهرستان های دامغان و آرادان است.
وی ادامه داد: استان سمنان در نرخ طلاق در رده های بالای جدول فراوانی طلاق استان ها قرار ندارد و این نشان از وضعیت مطلوب جامعه است اما برای کاهش بیش از پیش نرخ طلاق باید همه کمک کنند.

** 90 درصد طلاق های استان سمنان مربوط به افراد بومی نیست
به گفته بینایی، 90 درصد طلاق ها در استان سمنان مربوط به افراد بومی شهرستان ها نیست و حتی برخی افراد ممکن است از شهرستان ها و استان های مجاور به استان سمنان آمده و باعث افزایش آمار طلاق شوند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان اظهار داشت: این استان در زمینه فراوانی طلاق، در رده بیستم کشوری قرار دارد.
وی یادآور شد: براساس پژوهش های انجام شده در جامعه آماری انتخاب شده، 80 درصد خانم های طلاق گرفته خانه دار و 60 درصد آقایان طلاق گرفته دارای مشاغل آزاد بودند.

** 55 درصد درخواست های طلاق از سوی زنان است
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان ابراز داشت: نتیجه پژوهش ها حاکیست 40 درصد از درخواست طلاق از سوی آقایان، 55 درصد از سوی خانم ها و پنج درصد به صورت طلاق توافقی است.
بینایی بیان کرد: براساس پژوهش های انجام شده، 80 درصد جامعه هدف در استان سمنان که طلاق گرفته اند، مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم داشته اند و اغلب طلاق ها در مناطق محروم و کم برخوردار رخ می دهد.
بینایی افزود: پژوهش های جامعه هدف حاکیست دخالت خانواده همسر، نبود تفاهم فکری و فرهنگی، مشکلات شغلی و اقتصادی علت طلاق زوج ها در استان سمنان است.
وی ادامه داد: 27 درصد حضانت فرزندان بعد از طلاق با پدران و 73 درصد با مادران است و 75 درصد طلاق ها در پنج سال اول زندگی در استان سمنان رخ می دهد.

** میانگین سن طلاق زنان در سمنان 35 سال است
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در ادامه گفت: براساس پژوهش در جامعه هدف، میانگین سن طلاق در استان سمنان در مردان 37 سال و در زنان 35 سال است.
وی ادامه داد: 80 درصد آسیب های اجتماعی در مناطق محروم و کم برخوردار استان سمنان رخ داده است.

** تعریف مجوز فعالیت برای مشاوران حوزه خانواده
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: برای کاهش آمار طلاق و تحکیم بنیان خانواده باید برای مشاوران و وکیل های حوزه خانواده، درجه و مجوز فعالیت صادر می شود.
بینایی ادامه داد: هر مشاور و وکیل نباید حق دخالت در زندگی و خانواده داشته باشد و استان سمنان به دنبال ساماندهی مشاوران و وکیل ها و شکل گیری همیاران زندگی است.

**حوزه اجتماعی نیازمند فرماندهی واحد است
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: برای اثر بخشی طرح ها در حوزه اجتماعی باید فرماندهی واحد شکل گیرد.
بینایی اظهار داشت: مداخله بخش های مختلف در حوزه اجتماعی مانع دستیابی به نتیجه مطلوب می شود.
به گفته مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، ایجاد مرکز آماری دقیق برای ارائه امار واحد، نقش مهم در برنامه ریزی صحیح و کاربردی دارد و استانداری سمنان برای تحقق این مهم سامانه رصد را طراحی و اجرا کرده است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.