به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز یکشنبه در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام خمینی (ره) استانداری افزود: سیاستگذاری ها برای طرح های تولید و تامین برق این استان به علت نوسان های ارزی دچار مشکل شده است.
وی به ضرورت اتخاذ سیاست های مطلوب برای حل مشکلات ارزی کشور تاکید و اضافه کرد: دولت همانگونه که با سیاست گذاری درست زمینه ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور را فراهم کرد، مشکلات تغییر قیمت و ارزی را برطرف کند.
آشناگر با بیان اینکه محورهای توسعه ای مبنای ارائه طرح ها در سمنان است، تصریح کرد: تامین برق از نیروگاه های برقابی، خورشیدی و بادی با توجه به ظرفیت این استان از جمله این طرح ها است.
استاندار سمنان با اشاره به خسارت های وارده به بخش های مختلف این استان بر اثر بارش های شدید و جاری شدن سیلاب در اواخر سال 97 و اوایل امسال، خاطر نشان کرد: تعمیر، مرمت و احداث زیرساخت های آسیب دیده از منابع و مساعدت های دولت به وزارتخانه ها از اولویت های مسئولان استانی باشد.
آشناگر توجه به طرح های آبخوان داری و ابخیزداری را مورد تاکید قرار داد و افزود: فرمانداران به فعالیت ها در این زمینه برای تامین آب، جلو گیری از سیل و فرسایش خاک در استان اهتمام ورزند.
به گفته وی، زمینه مشارکت بخش خصوصی در طرح های آبخیزداری باید فراهم شود.
استاندار سمنان با بیان اینکه محدودیت منابع در سال 98 وجود دارد، یادآور شد: مسئولان استانی، هزینه های غیر ضروری و جاری را کاهش داده و طرح های اولویت دار به ویژه در زمینه آب و کشاورزی را مد نظر بگیرند.
آشناگر اظهار داشت: دستگاه های اجرایی با رایزنی در جذب منابع دیگر با توجه به 41.5 درصد ردیف های متفرقه در بودجه کشوری، تلاش کنند.
استاندار سمنان نظارت بر هزینه کرد ارزش افزوده را ضروری برشمرد و گفت: هزینه کرد شهرداری ها از محل این منابع باید به طور دقیق نظارت شود تا صرف هزینه های جاری این سازمان ها نشود.
به گزارش ایرنا، جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با حضور منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.