به گزارش ایرنا، احمد همتی عصر شنبه در آیین گرامیداشت روز معلم در سالن همایش های هلال احمر سمنان افزود: بسیاری از معلمان برای بیان مطالبه های صنفی و گرفتن حق و حقوق خود با مشکلات متعددی مواجه هستند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کمک وزارت آموزش و پرورش برای رفع این چالش دست به کار شده اند.
وی خاطر نشان کرد: تعدادی از معلمان در بررسی مطالبه های خود در بعضی موارد به زندان می روند که این برخوردها در شان جایگاه معلمان نیست و در چارچوب مشخص و در قالب سازمان نظام معلمی درخواست های این قشر فرهیخته می بایست بررسی شود.

** مجلس به دنبال عدالت در پرداخت هاست
همتی گفت: اختلاف پرداخت ها با تلاش نمایندگان مجلس در سال 97 متوقف شد و با رویکردی جدید حقوق کارمندانی که 50 میلیون ریال و بیشتر حقوق دریافت می کردند افزایش پیدا نکرد اما حقوق کارمندان با دریافتی حداقلی در سال 98 تا 40 درصد افزایش یافت.
وی اضافه کرد: مجلس به دنبال عدالت در پرداختی ها است و معافیت مالیاتی برای حقوق های تا حداکثر 27 میلیون و 500 هزار ریال با تلاش نمایندگان مجلس عملیاتی و برای پاداش بازنشستگی سقف حداکثر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال تعیین شد.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: مکلف شدن دولت به همسان سازی حقوق بازنشستگانی که کمتر از 25 میلیون ریال حقوق دریافت می کنند و اجرای طرح رتبه بندی معلمان و تصویب اعتبار 25 هزار میلیارد ریالی برای اجرای این طرح از جمله اقدامات مجلس شورای اسلامی برای افزایش رفاه معلمان است.

** جهل مانع توسعه کشور است
وی ادامه داد: در دین اسلام منافقان و زاهدان بی بهره از عقلانیت رسوخ پیدا کرده و زمینه ساز بسیاری از مشکلات در دنیای اسلام شدند که این افراد جاهل در نظام جمهوری اسلامی هم وجود دارند که باعث می شوند به معنی واقعی عقلانیت و رویکردهای علمی در کشور جایی نداشته باشد.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: جهل مانع توسعه کشور است و زحمات معلمان و بسیاری از اقشار فرهیخته به واسطه رویکردهای افراطی به سرانجام نمی رسد.

** مدارس دو نوبته در سمنان برچیده شود
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی از مدارس مرکز استان و شهرستان های همجوار به صورت 2 نوبته دایر است که با برنامه ریزی های اصولی و ساخت مدارس جدید در کمترین زمان ممکن مدارس از این دست برچیده شود.
همتی تصریح کرد: باید برای ساخت مدارس هوشمند در استان سمنان با توجه به ظرفیت های موجود تلاش شود و خیّران و مدیران آموزش و پرورش برای تحقق این امر گام بردارند.
به گزارش ایرنا، این استان یک هزار و 100 آموزشگاه با ظرفیت پنج هزار و 326 کلاس درس دارد، در استان سمنان 120 هزار دانش آموز و هشت هزار و 700 نفر معلم فعال هستند.
دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری که در سال 1358 به دست گروهک منحرف فرقان به شهادت رسید، به عنوان روز معلم و از 12 تا 18 اردیبهشت ماه هفته معلم نامگذاری شده است.
در این آیین جمعی از مدیران و فرهنگیان شهرستان سمنان حضور داشتند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.