محمد طاهری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان بارش برف و باران در 6 ماه گذشته در سمنان بی سابقه بوده اما با وجود خشکسالی مستمر در سال های گذشته چالش کم آبی در استان همچنان ملموس است.
وی خاطر نشان کرد: 20 درصد از میزان تولید برای مصرف آب در استان سمنان از چشمه ها و آب های سطحی و دستکم 80 درصد دیگر هم با قنات و آب های زیرزمینی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان ادامه داد: سیراب شدن سفره های زیرزمینی زمان بر و نیازمند افزایش بارش ها است و نمی توان با بارش های ماه های گذشته نوید روزهای ترسالی را به مردم داد.
طاهری گفت: چالش کم آبی با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا در استان سمنان در تابستان سالجاری وجود دارد و مردم و نهادهای اجرایی و خدماتی از اکنون در مسیر اصلاح الگوی مصرف گام بردارند.
وی اضافه کرد: در صورت قطعی موقت آب در شهرهای سمنان و شاهرود در اواخر فصل بهار و تابستان سال جاری حفر چند قنات در دستور کار شرکت آب و فاضلاب شهری استان قرار می گیرد.
طاهری افزود: تمهیدات لازم برای ذخیره سازی آب آشامیدنی برای فصل گرم سال انجام شده است و با همکاری مردم و صرفه جویی می توان روزهای کم چالش آبی را پشت سرگذاشت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان خاطرنشان کرد: فرسودگی لوله های خط انتقال آب در شهرهای استان یک چالش مهم محسوب می شود که این مشکلات در هدر رفت آب تاثیر قابل توجهی دارد.
به گزارش ایرنا، آب آشامیدنی مردم استان سمنان 80 درصد از چاه ها، 12 درصد از چشمه ها و هشت درصد از قنات ها تامین می شود، شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان در قالب بیش از 241 هزار انشعاب به 636 هزار و 500 نفر در استان آبرسانی می کند.
1.5 درصد از مشترکان آب و فاضلاب شهری کشور در استان سمنان قرار دارند و سرانه مصرف آب در بخش خانگی در استان به ازای هر نفر 155 لیتر بر ثانیه است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.