به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد شاهچراغی روز سه شنبه در دیدار با مسئولان سپاه استان سمنان به مناسبت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه افزود: هم صدا شدن مردم و اقشار مختلف جامعه با سپاه و پوشیدن لباس سبز به منظور حمایت و پشتیبانی از این نهاد انقلابی خود گواه محبوبیت سپاه در بین مردم است.
وی با بیان این که پاسدار بودن مایه افتخار است، ادامه داد: پاسدار واقعی باید گوش به فرمان ولی فقیه باشد و فقط پوشیدن لباس سبز نشان از پاسدار بودن نیست.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: پاسدار واقعی زندگی پاک، انقلابی و بر پایه ولایت دارد که بر 2 پایه عقیده و جهاد شکل گرفته است.
وی با بیان این که عقیده باید محکم و استوار باشد ابراز داشت: سپاه به دلیل عقیده خداپسندانه، مداوم بودن عقیده و خدمت به مردم، درخشندگی و محبوبیت دارد.
امام جمعه سمنان تصریح کرد: عقیده و اخلاق ریشه و رکن مهم در رسیدن به سعادت و کمال است و باید در جامعه برای تبیین مساله عقیده بیش از پیش تلاش شود.
آیت الله شاهچراغی با بیان این که عقیده باید بر 2 پایه خدا و معاد باشد گفت: اگر همه عالم را محضر خدا بدانیم، عقیده نسبت به خداوند و آخرت محکم می شود.
وی با بیان این که عقیده همراه با عمل، جهاد و مبارزه کارساز و نتیجه بخش است، خاطر نشان کرد: سپاه الگوی تحقق یافته از پای بندی به عقیده است که توانسته بین مردم محبوبیت کسب کند و عملکرد مطلوب از خود به نمایش بگذارد.
وی یادآور شد: آموزش همراه با عمل تاثیر بیشتری نسبت به آموزش به روش زبانی دارد و گفتار، رفتار و کردار خانواده های پاسداران در تاثیرگذاری آموزش ها موثر است.
امام جمعه سمنان تاکید کرد: مربیان و مبلغان دینی فقط زبانی اموزش ندهند و با عمل انسان ها را در حلقه صالحان تربیت کنند.
وی اظهار داشت: انسان سازی از طریق عمل محقق می شود و علت شیفتگی مردم به رهبری به دلیل پای بند بودن به گفته است.
آیت الله شاهچراغی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در استفاده از بیت المال بسیار هوشمند و نکته سنج عمل می کنند و حتی در استفاده از قلم بیت المال احتیاط می کنند و این خود مثال بارز آموزش به عمل است.
به گفته امام جمعه سمنان، یک انسان مقید می تواند در چهار جهاد نقش آفرینی کند که جهاد اصغر شامل جهاد نظامی و 200 هزار شهید در جنگ تحمیلی می شود و جهاد اکبر مربوط به مبارزه با هوا و هوس، جهاد کبیر مربوط به نه گفتن به دشمن و جهاد افضل مربوط به امر به معروف و نهی از منکر می شود که چراغش خاموش است.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان تاکید کرد: مسئولان با عاملان امر به معروف و نهی از منکر بیش از پیش همکاری کنند.
به گزارش ایرنا، هفته عقیدتی سیاسی در سپاه از دوازدهم اردیبهشت همزمان با شهادت شهید مطهری آغاز و تا هجدهم اردیبهشت ادامه دارد و دوازدهم اردیبهشت روز عقیدتی سیاسی در سپاه نامگذاری شده است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.