به گزارش ایرنا، پنجمین دوره رقابت های کشوری موشک های آبی به مدت 2 روز در سه رشته ارتفاع، برد و هدف با حضور 87 دانشجو در قالب 28 تیم از 13 دانشگاه کشور برگزار شد.
دبیر برگزاری رقابت موشک های آبی کشور در دانشگاه سمنان در گفت و گو با ایرنا درباره این رقابت ها، خاطرنشان کرد: در بخش ارتفاع، تیم های تُرنادو، نوربند‌ و مرکز کارآفرینی هر سه از دانشگاه سمنان به ترتیب اول تا سوم شدند .
محمود عبدوس افزود: در بخش برد این رقابت ها هم تیم های فالکن‌ از دانشگاه پلی تکنیک امیرکبیر و هیواد و نوربند از دانشگاه سمنان به مقام های اول تا سوم رسیدند.
وی با اشاره به اینکه طبق قوانین بازی در بخش هدف تیمی به مقامی دست می یابد که موشک آبی به مکان موردنظر اصابت کند، بیان کرد: در این بخش، تنها موشک آبی تیم شهاب از دانشگاه سمنان به هدف مورد نظر اصابت کرد و به مقام اول دست یافت.
دبیر برگزاری رقابت موشک های آبی کشور در دانشگاه سمنان ادامه داد: دانشگاه های خواجه نصیر ، پلی تکنیک امیرکبیر، فردوسی مشهد، بجنورد، تبریز، سمنان، یزد، آزاد شهر قدس و غیرانتفاعی خیام مشهد، تیم های شرکت کننده در این رقابت بودند .
وی با بیان اینکه رقابت موشک های آبی از شاخه های تخصصی رشته مهندسی مکانیک محسوب می شود، تصریح کرد: حضور دانشجویان دیگر رشته های مهندسی در این دوره از رقابت ها نشان از علاقه مندی این قشر به طراحی و ساخت دارد و با برنامه ریزی درست و منطقی مسوولان می توان این انگیزه ها را به سمت صنعتی شدن سوق داد.
عبدوس، با مطلوب شمردن کیفیت پنجمین دوره رقابت های کشوری موشک های آبی در دانشگاه سمنان، ادامه داد: افرایش‌ شرکت کنندگان در این دوره از رقابت ها نسبت به دوره های گذشته هیجان و حس رقابت را بین دانشجویان افزایش داد.
وی به ضرورت افزایش ارتباط دانشگاه و صنایع تاکید و خاطرنشان کرد: برقراری ارتباط بین این 2 حوزه، علاوه بر به کارگیری ایده های طراحی نو در صنعت، سبب حمایت مالی از دانشجویان و کارآفرینی برای آنان می شود.
دبیر برگزاری رقابت موشک های آبی کشور در دانشگاه سمنان با اشاره به زمان‌بر بودن طراحی موشک های آبی و هزینه بالای ساخت آن برای دانشجویان، بیان کرد: صنایع می توانند بهترین حامیان مالی دانشجویان طراحی و ساخت باشند و از این افکار و ایده ها برای ارتقای کیفیت محصولات ایرانی بهره گیرند.
به گزارش ایرنا، موشک های آبی در این رقابت کشوری از بطرهای پلاستیکی ساخته شدند و با استفاده از آب و فشار هوا پرتاب می شدند.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.