به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز یکشنبه در آیین روز ملی شوراها در سالن همایش های هلال احمر سمنان افزود: قوانین شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور به شدت نیازمند بازنگری و تغییر در ساختار است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون شوراهای اسلامی در کشور با آسیب و آفت هایی مواجه است که با اصلاح قوانین می توان برای رفع این چالش ها گام برداشت.
استاندار سمنان ادامه داد: اولین آسیب در شوراها تمایل نداشتن دستگاه های اجرایی در واگذاری امور به شهرداری ها است که باید این رویه اشتباه برطرف شود.
آشناگر اضافه کرد: باید اختیارهای شوراها بیش از وضع موجود باشد و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به دور از سیاست زدگی تنها به فکر رفع گرفتاری های مردم باشند.
وی اضافه کرد: بسیاری از اعضای شوراهای اسلامی اطلاع دقیقی از جایگاه خود ندارند و لازم است اعضای جدید شوراهای اسلامی، بعد از انتخاب، آموزش ببینند.
آشناگر ادامه داد: بسیاری از مردم برای دور زدن قانون به شوراها پناه می برند، پس نیاز است اعتماد به قانون و همکاری با دستگاه های اجرایی در اولویت فعالیت نمایندگان مردم در شوراها باشد.
استاندار سمنان تصریح کرد: بسیاری از اعتبارهایی که دولت به شهرداری های سراسر کشور پرداخت می کند در هزینه های جاری هزینه می شود که این رویه اشتباه بود و شهرداران این اعتبارها را باید برای هزینه های عمرانی مصرف کنند.
به گزارش ایرنا، نهم اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز شوراها نام گذاری شده است.
در این آیین، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان ها ، احمد همتی رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان و جمعی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای سمنان حضور داشتند.
استان سمنان 20 شهر دارد و در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا یکهزار و 19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر به عنوان اعضای علی البدل در شوراهای اسلامی شهری و روستایی از سوی مردم انتخاب شدند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.