به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد فوادیان در خطبه های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلای امام خمینی(ره) این شهر، افزود: غربی ها که تنگه هرمز را تنها معبری باز برای خود می بینند باید بدانند که باز یا بسته بودن این تنگه راهبردی برای همه ملت ها یکسان است.
امام جمعه موقت دامغان به دهم اردیبهشت ماه، سالروز خلیج فارس اشاره کرد و گفت: خلیج فارس از اهمیت فراوانی برخوردار است که تنگه راهبردی هرمز به عنوان یکی از 11 تنگه مهم جهانی در این خلیج قرار دارد.
فوادیان اظهار داشت: بر اساس برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا در سال 2016 روزانه 18.5 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز انتقال یافته است که این موضوع، اهمیت این تنگه را به خوبی بیان می کند.
وی ادامه داد: کل ذخایر شناخته شده نفتی جهان یک هزار و 3 میلیارد بشکه اعلام شد که 665 میلیارد بشکه در خلیج فارس قرار گرفته است و عمده معبر آن نیز تنگه هرمز است.
فوادیان اضافه کرد: در سراسر جهان یک هزار و 918 تریلیون فوت مکعب گاز وجود دارد که هم اکنون یک سوم کل ذخایر جهانی در خلیج فارس است.
وی، تنگه هرمز را از نظر اقتصادی شاهرگ حیاتی دانست و گفت: طبق دستور مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران هر مقدار که لازم باشد نفت صادر می کند و اگر ایران تصمیم نهایی خود را مبنی بر بستن تنگه هرمز بگیرد، جهان با کمبود روزانه 20 میلیون بشکه نفت مواجه خواهد شد که 90 درصد صادرات نفت در معرض خطر قرار می گیرد.
فوادیان ادامه داد: ما به دولت تروریستی آمریکا و مثلث شوم ترامپ، پومپئو و جان بولتنِ جنگ طلب اخطار می کنیم که در صورت قطع صادرات نفت از منطقه، حمله به پایگاه های آمریکا در خلیج فارس و هدف قراردادن ناوهای آمریکایی در منطقه، بخشی از ظرفیت های ایران است که در صورت نیاز عملی می شود.
وی گفت: مصرف کالای داخلی از ارکان اصلی پیروی از اقتصاد مقاومتی است که زمینه ساز عزت ملی و عاملی برای جلوگیری از نفوذ بیگانگان و ایجاد اشتغال است.
امام جمعه موقت دامغان تاکید کرد: کارگران و کارخانه داران مسئولیت دارند کالای با کیفیت ارائه کنند و مردم نیز رغبت به خرید پیدا کنند.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.