به گزارش ایرنا، نوید دانایی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام (ره) این شهر به مناسبت هفته سلامت، افزود: داشتن فشار خونِ مداوم منشا بسیاری از بیماری هاست و کنترل آن از بروز بیماری ها جلوگیری می کند.
وی ادامه داد: بیشترین عامل مرگ و میر در استان سمنان مربوط به سه عامل بیماری های قلبی و عروقی، حوادث و سوانح و سرطان است که با اصلاح سبک و روش زندگی قابل پیشگیری است.
دانایی خاطرنشان کرد: یک سوم جمعیت میانسال و کهنسال کشور دارای فشار خون هستند که تداوم فشارخون مزمن موجب بروز بیماری های قلبی و عروقی می شود.
وی ابراز داشت: اصلاح تغذیه، کنترل وزن، کنترل فشار خون، کنترل دیابت و ورزش کردن، از ابتلا به بسیاری از بیماری ها و عامل های مرگ جلوگیری می کند.
به گفته دانایی، افزایش سطح بهداشت، افزایش امید به زندگی در کشور و به طور ویژه در استان سمنان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
وی تصریح کرد: اکنون امید به زندگی در استان سمنان به واسطه چهار دهه تلاش پس از پیروزی انقلاب اسلامی به حدود 80 سال رسیده و این مهم نشان از عملکرد مطلوب در حوزه سلامت به واسطه 40 سال تلاش پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه سلامتی و امنیت 2 نعمت ارزشمند خدادادی است، افزود: پیشگیری و درمان راهکار حفظ سلامتی است.
به گزارش ایرنا، یکم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده ، دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، آموزش رکن سلامت، مشارکت اجتماعی و سلامت، مراقبت های اولیه بهداشتی و سلامت روان، سلامت در حوادث و بحران ها، سبک زندگی سلامت محور و سلامت جمعیت و خانواده، روزشمار هفته سلامت 98 است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.