محسن طباطبائیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سیلاب های اخیر در شهرستان دامغان به ویژه در منطقه سرکویر، چهار میلیارد و 680 میلیون ریال به اراضی کشاورزی شامل گندم، جو، کلزا و محصولات جالیزی خسارت وارد کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: این میزان خسارت وارده مربوط به 192 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان است.
طباطبائیان از وارد شدن خسارت به 154 هکتار باغ میوه دامغان خبر داد و گفت: برآورد خسارت وارده به درختان میوه مناطق سردسیری و درختان انار نیز بیش از 2 میلیارد ریال گزارش شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه پسته از محصولات اصلی دامغان است با توجه به استقامت بالای این درختان، تنها 100 هکتار از باغ های پسته دامغان به ارزش 8 میلیارد ریال متوجه خسارت شده است.
طباطبائیان اضافه کرد: تعداد بهره بردار خسارت دیده در بخش کشاورزی و زراعت دامغان 121 نفر است که عمده این اراضی فاقد بیمه کشاورزی بوده است.
وی به خسارت حوزه دام و طیور اشاره کرد و افزود: یک میلیارد و 539 میلیون ریال خسارت بر اثر تلف شدن 148 قطعه مرغ بومی و 182 راس دام سبک شامل گوسفند، بره و بزغاله گزارش شده است.
طباطبائیان تصریح کرد: هم اکنون پنج میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی جهاد کشاورزی دامغان به منظور رفع مشکلات زیربنایی، حوزه انتقال آب و قنات ها اختصاص یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان خاطر نشان کرد: با توجه به اشتغال بیش از 40 درصد مردم این شهرستان در حوزه دامداری و کشاورزی، امیدواریم اعتبار لازم جهت رفع مشکلات خسارت دیدگان، تخصیص پیدا کند.
به گزارش ایرنا، باغ های میوه شهرستان دامغان بیش از سه هزار هکتار است. این شهرستان دارای بیش از 19 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.
35 درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.
9856/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.