سرهنگ موسی بزرگی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از 101 نقطه حادثه خیز در استان سمنان 20 نقطه حادثه خیز در شهر سمنان شناسایی شد.
وی ادامه داد: پنج نقطه حادثه خیز درون شهری در شهرستان سمنان رفع و 15 نقطه حادثه خیز هنوز رفع نشده است.
به گفته وی، نقاط حادثه خیز، برای رفع نقص، به دستگاه های اجرایی مرتبط اطلاع رسانی و ابلاغ شده است.
رئیس پلیس راهور استان سمنان گفت: تصادف های رانندگی منجر به فوت در معابر شهری این استان از بیست و ششم اسفند 97 تا هجدهم فروردین امسال 33 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.
وی اضافه کرد: نوروز 97 حدود سه تن و نوروز امسال 2 تن در معابر شهری استان سمنان در اثر تصادف جان باختند.
وی بابیان این که نوروز 98 حدود 90 نفر و در سال 97 حدود 107 نفر در تصادف های درون شهری مجروح شدند، تصریح کرد: نوروز امسال تصادف های جرحی در معابر شهری 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.
بزرگی خاطر نشان کرد: کاهش سوانح فوتی و جرحی در معابر شهری استان سمنان نشان دهنده موثر بودن اقدام های پلیس راهور و ترویج فرهنگ ترافیکی در بین مردم است.
رئیس پلیس راهور استان سمنان گفت: آموزش و پرورش، رسانه ها و مهد کودک ها باید بیش از پیش در فرهنگ سازی و آموزش خطرات ناشی از رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی در سمنان تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، در هر 33 دقیقه یک هموطن در حوادث جاده‌ای کشور جان خود را از دست می‌دهد، واژگونی خودرو در نقاط حادثه خیز، با بیش از 30 درصد، پرشمارترین سانحه منجر به فوت در جاده های کشور است که این رقم در استان سمنان تا 65 درصد هم می‌رسد.
استان سمنان بیش از هشت هزار و 612 کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از 600 کیلومتر از مسیر بیش از 900 کیلومتری محور تهران- مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از 20 میلیون نفر، جاده های سمنان یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.