به گزارش ایرنا، شهید اجاقی فرزند اصغر و مریم هشتم مهر 1343، در شهرستان گرمسار استان سمنان در خانواده ای مومن و معتقد به احکام اسلامی متولد شد.
این شهید والامقام تا پنجم ابتدایی در زادگاهش روستای محمدآباد واقع در گرمسار درس خواند و سه سال راهنمایی را در گرمسار مشغول به تحصیل شد اما با شروع جنگ تحمیلی دیگر دلش رضایت به درس خواندن نداد و با سن و سال کم ولی دل دریایی اش برای دفاع از خاک وطن رهسپار جبهه های نبرد حق علیه باطل شد.
شهید اجاقی هنوز بیست سال نداشت که برای اولین بار از طرف سپاه گرمسار به عنوان بسیجی به جبهه های جنگ برای دفاع از خاک وطن اعزام شد و پس از یک ماه و 22 روز دفاع از خاک وطن، سرانجام در چهارم خرداد 1361 در سن 18 سالگی در عملیات غرورآفرین بیت المقدس، در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به سر و پشت به مقام بلند شهادت نائل گشت.
این شهید بزرگوار در وصیت نامه خود خطاب به ملت ایران گفته است: هیچگاه خواندن نماز اول وقت و شرکت در نماز جمعه را ترک نکنید که شرکت در نماز جمعه خاری در چشم دشمنان است.
پیکر مطهر شهید در زادگاهش واقع در روستای محمد آباد واقع در شهرستان گرمسار به خاک سپرده شد.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان در موضوع های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده های خبری ویژه با برنامه مشخص را در دستور کار خود دارد.
با هدف قدرشناسی از رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا پرونده معرفی شهدای استان سمنان را در برنامه خود قرار داده است.
معرفی جاذبه های گردشگری استان، پرونده سلامت و معرفی کتاب، دیگر پرونده های خبری خبرگزاری ایرنا مرکز سمنان است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.