سیف الله سعدالدین، از زمره یک درصد دانشمندان برتر و نخبگان علمی جهان، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شرکت های دانش بنیان فضاها و زیرساخت های مطلوبی برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی به ویژه قشر فعال در زمینه پژوهش های کاربردی در دانشگاه ها و در نتیجه توسعه اقتصاد دانش بنیان فراهم می کنند.
وی بیان کرد: تولیدات دانش فنی شرکت های دانش بنیان از جمله ظرفیت های توسعه پایدار هر کشوری از جمله ایران است دارای تعداد قابل توجه دانش آموختگان دانشگاهی و پژوهشگر است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان ادامه داد: شرکت های دانش بنیان زیرساخت های مورد نیاز را برای تولید دانش فنی و بومی سازی آن مهیا می کنند که با بهره گیری از این مساله می تواند به سمت صادرات دانش به کشورهای دیگر اقدام کرد.
استاد تمام دانشگاه سمنان با اشاره به سودآوری بالای صادرات دانش فنی، خاطرنشان کرد: امروز اقتصاد و فضای بین المللی حول محصولات دانش محور می چرخد و به دلیل کیفیت بالا و قابلیت به روزرسانی این تولیدات علاقه مندان کثیری دارد.
وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان ایران نیازمند حمایت مسوولان برای تولید محصولات دانش محور با کیفیت و رقابت پذیر هستند، تاکید کرد: دانش تولیدی مناسب بازار، کاربردی و قابل به روزرسانی مقدمه داشتن جایگاه خاص این شرکت ها در اقتصاد بین المللی است.

** تولید دانش فنی ابزاری برای بی نیازی از درآمدهای نفتی
سعدالدین با اشاره به ارکان اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: دانش فنی ابزاری برای بی نیازکردن اقتصاد کشور از درآمدهای نفتی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی به ضرورت به کارگیری دانش روز و روش های جدید در تولید برای کاهش هزینه ها و ارتقای رقابت پذیری با تولیدات خارجی تاکید و تصریح کرد: دانش فنی باید با راهکارهای مختلف برنامه ریزان کشور کاربردی شود و در مسیر کمک به تولید قرار گیرد.
این دانشمند برتر جهان گفت: گام برداشتن در مسیر اقتصاد سنتی به سمت اقتصاد دانش بنیان، تولید ثروت را برای کشور به همراه دارد.

** روان سازی و وضع قوانین جدید در فضای کسب و کار دانش بنیان
استاد تمام دانشگاه سمنان گفت: اقتصاد کشور که برمبنای درآمدهای فروش نفت برنامه ریزی می شود، توجهی به تولیدات دانش بنیان ندارد که این مساله باید اصلاح شود.
این دانشمند جهانی خاطرنشان کرد: رویکردها و حتی قوانین جاری از اقتصاد تک محوری و وابسته به نفت به سمت اقتصاد دانش بنیان تغییر کند.
وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد نیاز به روان سازی قوانین در فضای کسب و کار شرکت های دانش بنیان احساس می شود، افزود: چه بسا کشور، نیاز به وضع قوانین جدیدی برای مرتفع سازی مسائل با هدف توسعه کسب و کارهای دانش بنیان دارد.
پرفسور سیف الله سعدالدین به همراه 2 استاد تمام دانشگاه سمنان، در زمره یک درصد دانشمندان برتر و نخبگان علمی جهان محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، سال 1398 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.