سید مسعود میررضایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از یک کیلومتر از فیبر نوری در منطقه کالپوش در معرض رانش زمین قرار داشت که با وجود شرایط نامساعد جوی، این خط فیبر نوری برای جلوگیری از افزایش خسارت های احتمالی، از طریق تیرهای چراغ برق جا به جا شد.
وی خاطرنشان کرد: برف و کولاک در 26 اسفند 97 باعث قطعی برق در منطقه حسین آباد کالپوش شهرستان میامی شد که به اختلال در سامانه های مخابراتی انجامید.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان ادامه داد: با حضور عوامل فنی این اداره کل، در کمتر از 48 ساعت بعد از وصل برق، مشکلات مخابراتی این منطقه هم برطرف شد.
میررضایی اضافه کرد: اکنون با اجرای طرح های مقاوم سازی و انتقال شبکه های فیبرنوری از زیرزمین به تیرهای چراغ برق، مساله رانش زمین در منطقه حسین آباد کالپوش تاسیسات مخابراتی را تهدید نمی کند.
وی گفت: روزهای گذشته رانش زمین و بلایای طبیعی متعدد باعث برجا گذاشتن خسارت های مختلف شد، اما اجرای طرح های مختلف برای حفظ و حراست از زیرساخت های ارتباطی استان در زمان بحران را نیز به همراه داشت.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: اکنون هیچ گونه اختلالی در روند خدمات دهی به کاربران اینترنتی و مخابراتی در نقاط مختلف استان وجود ندارد و با وجود وقوع بلایای طبیعی در کشور، شرایط سمنان در این بخش عادی است.
به گزارش ایرنا، شهرها، جاده های اصلی و ریلی استان سمنان دارای پوشش 100 درصدی و جاده های فرعی نیز دارای پوشش80 درصدی آنتن دهی تلفن همراه هستند.
370 هزار مشترک تلفن ثابت، و 117 سایت پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از 90 دفتر آی. سی. تی در مناطق روستایی ارایه خدمات می کنند، اکنون یک میلیون و 200 هزار مشترک تلفن همراه در این استان وجود دارد.
رانش زمین در بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان باعث آسیب به زیرساخت ها و تخلیه خانه ها به منظور حفظ جان شهروندان شد.
بخش کوهستانی کالپوش میامی به مرکزیت روستای رضوان شامل 12 روستا است که دست کم 20 هزار نفر جمعیت دارد و شغل بیشتر مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است، این بخش در 200 کیلومتری شمال شرقی شاهرود قرار دارد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.