رستم سعداللهی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون مواد اولیه تولید خودرو و قطعه در بازار داخلی به فروش نمی رسد و فعالان اقتصادی در این بخش حاضر به فروش محصول اولیه نیستند.
وی خاطرنشان کرد: از یک سو وزارت صنعت، معدن و تجارت به فکر مردم و درصدد کاهش قیمت خودرو است، درحالی که شرکت های خودروساز کشور ساز خود را می زنند و به رویکردهای این وزارتخانه توجه چندانی ندارند.
رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان ادامه داد: با افزایش دستمزدها و قیمت مواد اولیه، وعده کاهش قیمت خودرو در کشور غیرمنطقی به نظر می رسد و مردم به این رویکردها دلخوش نباشند.

** شرکت های خودروساز برای ثبات قیمت برنامه دهند
سعداللهی تصریح کرد: آینده شرکت های خودروسازی در کشور نامشخص است، این شرکت ها با برنامه ریزی های اصولی در ارتباط با نحوه چگونگی قیمت گذاری ها در ابتدای سال برنامه ارایه دهند.
وی اضافه کرد: تزریق اعتبار 40 هزار میلیارد ریالی دولت به قطعه سازان کشور در روزهای پایانی سال 97 بارقه امید را در این بخش روشن کرد، این حمایت ها برای امسال هم ادامه یابد.
سعداللهی گفت: اکنون خودروسازان خودروهایشان را به چند برابر قیمت واقعی می فروشند، در حالی که قیمت قطعات در یکسال گذشته ثابت مانده است.
رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان افزود: اکنون بسیاری از واحدهای صنعتی استان در بخش نساجی، فولاد و بهداشت با مشکلاتی در بحث تامین مواد اولیه مواجه هستند که برای رفع این چالش باید تدابیری اتخاذ کرد.
به گزارش ایرنا، دست کم 110 واحد قطعه سازی وابسته به شرکت خودروسازی در استان سمنان وجود دارد که بخشی از آن فعال است.
استان سمنان حدود 2 هزار و 10 پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود 22 درصد است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.