امیر بینایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون به 60 خانواده در حسین آباد کالپوش شهرستان میامی که خانه هایشان را به دلیل رانش زمین از دست دادند، خدمات مشاوره روانشناختی ارایه شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین مشاوره هایی برای پیشگیری از افت تحصیلی دانش آموزان مدرسه هاجر حسین آباد کالپوش که به دلیل رانش زمین مجبور به جا به جایی مدرسه خود شدند، با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و دیگر دستگاه های مربوطه انجام شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: اجرای تمام این طرح های مشاوره ای برای اهالی روستاهای درگیر برف و کولاک و رانش زمین در منطقه کالپوش با دستور علیرضا آشناگر استاندار سمنان بود.
بینایی اضافه کرد: با رایزنی های انجام شده برگزاری بازی های بومی و محلی در روستاهای کالپوش که درگیر برف، کولاک و رانش زمین بودند، برگزار می شود.
وی ادامه داد: بازی های بومی و محلی تاکنون در روستای نردین میامی برگزار شده است و این برنامه ها در دیگر مناطق کالپوش در دستور کار است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان افزود: طرح تسهیل گری اجتماعی در 16 روستای میامی با حضور جمعی از روانشناسان، جامعه شناسان و کارشناسان علوم اجتماعی، با همکاری ظرفیت های تشکل های مردمی اجرا می شود.

** سند توسعه فرهنگی- اجتماعی میامی تدوین می شود
بینایی تصریح کرد: با اجرای طرح تسهیل گری اجتماعی سند توسعه فرهنگی- اجتماعی در شهرستان میامی تدوین می شود تا با اجرای این برنامه برای افزایش اعتماد به نفس، رفع مشکلات روحی و روانی و امیدآفرینی در این مناطق گام های عملیاتی برداشته شود.
وی ادامه داد: با راه اندازی پایگاه های اطلاعاتی، آخرین وضعیت مشکلات مناطق سیل زده و هموطنانی که به واسطه بلایای طبیعی با مشکلاتی مواجه هستند، به سازمان های مردم نهاد استان اطلاع رسانی می شود تا خدمات مرتبط با آن به شهروندان منطقه ارایه شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: باشگاه مددکاران اجتماعی سازمان های مردم نهاد استان برای آموزش این سازمان ها در زمان بلایای طبیعی راه اندازی شده است.
به گزارش ایرنا، 400 سازمان مردم نهاد در استان سمنان فعالیت دارد.
رانش زمین در بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان باعث آسیب به زیرساخت ها و تخلیه خانه ها به منظور حفظ جان شهروندان شد.
بخش کوهستانی کالپوش میامی به مرکزیت روستای رضوان شامل 12 روستا است که دست کم 20 هزار نفر جمعیت دارد و شغل بیشتر مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است، این بخش در 200 کیلومتری شمال شرقی شاهرود قرار دارد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.