به گزارش ایرنا، حسن رحیم پورازغدی روز یکشنبه در همایش زنان، مردان و چالش های عصر جدید به میزبانی سالن همایش های دانشگاه دامغان، افزود: آسان گیری در ازدواج، انتخاب مناسب و ازدواج در سنین مناسب، از نکات مهم مساله ازدواج در جامعه است تا شرایط زندگی مشترک سالم شکل بگیرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: عقده های جنسی، باتلاق های جامعه و فسادهای اخلاقی از مهم ترین پیامدهای ازدواج دیرهنگام است.
وی خاطر نشان کرد: ازدواج سفید نقطه مقابل ازدواج حقیقی است و رابطه ای است برای فرار از تعهد که اغلب از طرف مردان پیشنهاد می شود و در آن هیچ تعهد و حس مسوولیت پذیری بین افراد وجود ندارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اشتباه افراد در شکل گیری ازدواج سفید اشاره و تصریح کرد: ازدواج سفید رابطه ای بدون تعهد است که سبب بروز مشکلات فراوان در شخصیت افراد می شود، در ازواج سفید با برطرف شدن نیازهای زودگذر جنسی، مشکلات بلندمدت شخصیتی و عاطفی بسیاری در افراد ایجاد می شود.
رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه ازدواج شرعی عاملی برای کنترل شهوت است، بیان کرد: طبق تعریف احکام اسلام، ازدواج با عشق حد وسط بقا و فنا و موجب ماندگاری احساسات مبتنی بر فضیلت های اخلاقی در انسان می شود.
وی ادامه داد: زن و شوهر با حفظ تعهد اخلاقی، باید نسبت به یکدیگر از خیانت و بروز شکاف در روابط جلوگیری کنند.
رحیم پورازغدی اضافه کرد: در رابطه های نامشروع، عشق، صداقت و تعهد، هیچ جایگاهی ندارد و افراد برای هم نقش مصرف کننده را ایفا می کنند در حالی که ازدواج، میثاق واقعی بین زن و مرد است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: میل به زیبایی در همه انسان ها وجود دارد، با توجه به عقل و منطق انسان ها، این میل در بعضی از افراد، زیبایی محسوس و در بعضی افراد زیبایی معقول را شامل می شود.
رحیم پورازغدی خاطرنشان کرد: عشق عنصر اصلی ماندگاری انسان ها در روابط است که در سایه پیروی از احکام اسلام، هرگز از بین نمی رود.
وی گفت: تمام احکام اسلام و محدودیت ها در خصوص روابط انسان ها، برای حفاظت از عشق واقعی در جامعه ایجاد شده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: عشق در نبود شهوت نیز ماندگار است که این عامل، یکی از مهم ترین و کلیدی ترین عوامل جاودانگی رابطه زن و شوهر در سنین میانسالی و کهنسالی است.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر بیش از پنج هزار و 400 دانشجو در 65 رشته و گرایش در دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.