علیرضا فلاحی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تسهیلات در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی به منظور مقاوم سازی واحدهای روستایی و کاهش خسارت در زمان وقوع حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله پرداخت شده است.
وی ادامه داد: 13 هزار و 500 واحد مسکونی در روستاها و 6 هزار و 500 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در استان از سال 1384 به بعد تسهیلات مقاوم سازی دریافت کردند که از مزایای این تسهیلات، بیمه واحد مسکونی به مدت 10 سال است.
فلاحی اظهار داشت: تسهیلات از 250 میلیون ریال تا سقف 400 میلیون ریال به متقاضیان خانه سازی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت با بازپرداخت 12 ساله و سود پنج درصد پرداخت می شود.

** اجرای طرح هادی در 230 روستای استان سمنان
وی در ادامه اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان در 230 روستای این استان با جمعیت بالای 20 خانوار طرح هادی اجرا کرده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان تصریح کرد: این اداره کل در شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر بیش از پنج هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر ساخته است.
وی با بیان این که تامین مسکن برای محرومان رویکرد اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است افزود: این اداره کل پس از وقوع رانش زمین در منطقه کالپوش و سیل در دیگر مناطق استان سمنان از اولین روزهای سال در منطقه و در کنار مردم حضور یافت و به بررسی و ارزیابی واحدهای آسیب دیده پرداخت.
وی یادآور شد: براساس بررسی های انجام شده به خانوارهایی که در اثر وقوع سیل و رانش زمین در روزهای اخیر مجبور به تخلیه خانه های خود شدند ماهانه پنج میلیون ریال تسهیلات بابت اجاره مسکن پرداخت می کند.
به گزارش ایرنا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اولین نهاد عمرانی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در 21 فروردین ماه 1358 تاسیس شد و به همین مناسبت از 21 تا 31 فروردین ماه دهه حساب 100 امام خمینی (ره) نامگذاری شده است.
تامین مسکن برای محرومان جامعه و ایجاد عمران و آبادانی در روستاها از مهم ترین اهداف والای حضرت امام خمینی (ره) از تشکیل بنیاد مسکن بوده است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان دارای 15 شهر با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر و بیش از 284 روستا بالای 20 خانوار جمعیت است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.