به گزارش ایرنا، احمد همتی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان سمنان در سالن اجتماعات فرمانداری افزود: رونق تولید یک مقوله پیچیده است و افراط و تفریط مانع تحقق شعار امسال می شود.
وی ادامه داد: امنیت کشور و تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید در گرو تقویت وحدت، همدلی، همراهی و مشارکت مردمی است.
وی ابراز داشت: توجه به رهنمودها و راهبردهای مقام معظم رهبری مبنی حفظ ارتباط با جهان به جز رژیم صهیونیستی و آمریکا در بخش لوازم مصرفی باید به منظور رونق تولید مد نظر قرار بگیرد.
همتی اضافه کرد: مسوولان برخورد سلیقه ای در مسائل دیپلماتیک را به منظور دستیابی به راهبردهای کشور کنار بگذارند و با محوریت حفظ منافع کشور، در ارتباط با کشورهای دیگر مسایل مشترک بیشتر از اختلاف نظرها مدنظر قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: تنش در عرصه های بین المللی تولید، مسائل اقتصادی و اشتغال در کشور را دچار چالش می کند و برهمین اساس برای رونق تولید باید از ایجاد هرگونه تنش پرهیز کرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با اشاره به اقدامات بی شمار قلدرمآبانه و غیرقانونی ترامپ مانند قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی به دنبال این اقدام سخیفِ آمریکا، طرح 2 فوریتی مبنی بر تروریست قلمدادکردن نیروهای آمریکایی در غرب آسیا ارایه کرد که کلیات آن تصویب شد.

** لزوم همت مضاعف در اجرای طرح های تامین آب
وی درنظر گرفتن ردیف بودجه برای انتقال آب خزر به فلات مرکزی، احداث سد فینسک و روزیه را از فرصت های طلایی برای سمنان نام برد و تاکید کرد: مسوولان با تسریع در عملیاتی شدن این سه طرح بیش از پیش تلاش کنند.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: پساب رها شده به سمت جنوب سمنان منبع خوبی برای تامین آب صنایع است و تصفیه و ورود این آب به چرخه صنعت مدنظر مسوولان قرار بگیرد.
همتی ادامه داد: با تصفیه این آب 350 لیتر در ثانیه آب برای بخش صنعت سمنان تامین می شود.
وی، اجرای آبیاری نوین و قطره ای را راهکار افزایش بهره وری از آب در بخش کشاورزی عنوان و تصریح کرد: مسوولان برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی تلاش کنند.

** قابلیت های فرودگاه سمنان
وی با بیان این که تحریم ها صنعت هواپیمایی کشور را دچار مشکل کرده است، گفت: پیگیری برقراری پروازهای مرتب از فرودگاه سمنان در دستور کار مسوولان باشد.
همتی افزود: فرودگاه سمنان قابلیت این را دارد تا به عنوان فرودگاه معین برای فرودگاه امام خمینی (ره) تهران باشد.
وی با بیان این که در راه آهن سمنان مشکل جدی داریم، افزود: مسوولان هرچه سریع تر برای رفع مشکلات راه آهن اقدام کنند.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی به سمنان سفر می کند و ضرورت دارد مسوولان پیگیر مقدمات کلنگ زنی تالار همایش ها و کنفرانس های شهر سمنان با حضور وزیر باشند.
وی خاطر نشان کرد: وزیر بهداشت و درمان نیز قول مساعد برای سفر به استان سمنان داده است و مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز برای کمک به توسعه مدارس در آینده ای نزدیک به سمنان سفر می کند.

**جاذبه های گردشگری سمنان نیاز به معرفی دارد
وی با اشاره به اینکه رونق گردشگری و افزایش اقامت در سمنان ناشی از هماهنگی و همدلی دستگاه های اجرایی است، تاکید کرد: مسوولان تلاش بیش از پیش برای معرفی جاذبه های تاریخی، طبیعی و معنوی سمنان داشته باشند.
به گفته وی، به منظور آشنایی بیشتر با جاذبه های مختلف گردشگری استان سمنان، آثار این استان به عنوان جاذبه های گردشگری شرق کشور به مردم پایتخت معرفی شود.
به گزارش ایرنا، در نشست شورای اداری شهرستان سمنان، سید عباس دانایی فرماندار شهرستان سمنان، حبیب الله خجسته پور معاون استانداری و جمعی از مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان سمنان حضور داشتند.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.