ایرج مصطفوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی، با تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اوایل وقت دوشنبه بیست و پنجم فروردین 98، در این استان و با شدت بیشتر در نواحی شرقی و جنوبی، بارش باران، رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید و تندباد و در برخی نقاط تگرگ پیش بینی می شود.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان بارش در 24 ساعت گذشته مربوط به ده صوفیان شهرستان مهدیشهر با 23 میلی متر بود.
وی با اشاره به اینکه در این مدت کمینه دمای هوای مرکز استان 13 و بیشینه دمای آن 25 درجه سانتی گراد بود، خاطر نشان کرد: نردین با کمینه 6 درجه سانتی گراد سردترین و حسینان با حداکثر دمای 28 درجه سانتی گراد، گرم ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.
مدیرکل هواشناسی سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای استان در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به گرمسار با 68 کیلومتر بر ساعت بود.
به گزارش ایرنا، هواشناسی با توجه به حجم زیاد بارش ها و پیش بینی آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی، برای اتخاذ تمهیدات لازم در بسیاری از نقاط استان سمنان هشدار داد.
سامانه هواگوی 134 آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.