محمدباقر منوچهری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در روزهای گذشته رانش زمین و برف و کولاک باعث انسداد برخی از محورهای ارتباطی کوهستانی استان شد که با همکاری دستگاه های امدادی و شرکت غله و خدمات بازرگانی در کمترین زمان ممکن بیش از حد نیاز مصرف آرد به مناطق آسیب دیده ارسال کرد.
وی خاطرنشان کرد: در نوروز امسال در بعضی از مناطق بحران زده کالپوش شهرستان میامی در بحث توزیع آرد توجه ویژه شد و تامین و توزیع بی وقفه آرد با برنامه ریزی در این منطقه ادامه می یابد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان اضافه کرد: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در روزهای اخیر به گندمزارهای استان خسارت چندانی وارد نکرد و با افزایش بارش ها در سال زراعی جاری شاهد افزایش تولید این محصول راهبردی در سمنان خواهیم بود.
منوچهری ادامه داد: با توجه به اینکه برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور روزهای آینده آغاز می شود، اما تصمیم قطعی برای تعیین نرخ خرید تضمینی این محصول تاکنون در کشور انجام نشده است.
وی تصریح کرد: خوزستان و گلستان از استان های مهم کشور در تولید گندم کشور هستند که سیلاب به برخی از گندمزارهای این مناطق خسارت زد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: تمهیدات لازم برای کسری احتمالی تولید گندم از سوی دولت اندیشیده شده و نگرانی در تامین این محصول راهبردی برای سال جاری در استان و کشور وجود نخواهد داشت.
به گزارش ایرنا، در سال زراعی 96-97 بیش از 86 هزار تن گندم با قیمت یک هزار و 140 میلیارد ریال از گندمکاران استان سمنان خریداری شد.
در استان سمنان حدود 800 واحد نانوایی فعالیت می کنند که از این تعداد 400 واحد یارانه پز است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.