علی اصغر جمعه ای روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سال 97 به واسطه خروج آمریکا از برجام، شوک اقتصادی و افزایش قیمت ارز سال سختی برای فعالان اقتصادی کشور بود.
وی خاطرنشان کرد: چالش های اقتصادی که به واسطه تحریم های استکبار جهانی به کشور وارد شد با تلاش مسئولان و همکاری بخش خصوصی تا حدودی کنترل شد، اما برای سال 98 رویه حمایت از بخش صنعت و تولید باید ادامه یابد.
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان گفت: بخش صنعت و تولید کشور در سال های گذشته به واسطه تحریم ها مظلوم واقع شد و دولت با حمایت های مستمر و منطقی در ابعاد مختلف باید تحریم های استکبار جهانی را خنثی کند.
جمعه ای گفت: همکاری و گفت و گوهای دولت و بخش خصوصی با برنامه ریزی اصولی برای سال 98 افزایش یابد و مسئولان استان سمنان همانند سال های گذشته در کنار بنگاه های اقتصادی باشند.
وی اضافه کرد: رونق بخش صنعت کلید توسعه کشور است و با وجود اینکه استکبار جهانی با اعمال تحریم ها، اقتصاد کشور را نشانه گرفته است، با مدیریت اصولی می توان از بحران عبور کرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در بحث رونق تولید تمامی مسئولان احساس مسئولیت کنند و با هم افزایی و هم دلی سالی سرشار از رونق اقتصادی را می توان برای کشور رقم زد.
به گزارش ایرنا، سال 1398 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است.
سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.