به گزارش ایرنا ، علیرضا آشناگر شامگاه سه شنبه در هفتمین نشست شورای منتخب مدیریت بحران استان بااشاره به ارسال گزارش های مرتبط با رانش زمین در حسین آباد کالپوش، افزود: گزارش رانش زمین در دهم اسفند ماه سال گذشته به ستاد بحران وزارت کشور ارسال شد و روند رو به افزایش واحدهای در معرض رانش موجب نگرانی بیشتر مسوولان و مردم منطقه شده است.
وی گفت: انتظار داریم تا بنیاد مسکن با استقرار کامل در محل ، نسبت به تقویت گروه اعزامی و تسریع در انجام امور اقدام کند .
استاندارسمنان بااشاره به خطرات احتمالی رانش ها تصریح کرد : لازم است هر نقطه ای که احتمال تخریب و بروز مشکل برای مردم وجود دارد، هر چه سریع تر تخلیه شود.‌
آشناگر با اشاره به اینکه نیازاست بررسی دقیق و کارشناسی از سوی بنیاد مسکن انجام شود ، افزود: تثبیت واقعی زمین برای جابجایی وساخت مسکن برای مردم باید صورت گیرد.
وی با اشاره به این که بنابه گزارش ها 70 درصد روستا در معرض خطر است ، گفت: باید هر چه سریع تر به سوی جابجایی روستا گام برداشته و زمین 64 هکتاری برای جابجایی روستا پیشنهاد شده است.
استاندارسمنان یکی از راهکارها برای جابجایی سریع تر روستا را تهاتر زمین با روستاییان دانست واظهارداشت : در صورت موافقت روستائیان باید هر چه سریع تر این موضوع در دستور کار قرار گیرد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ،بعنوان متولی مطالعات در روستای حسین آباد معرفی و اقدامات مورد نیاز را به انجام رساند.
وی گفت: دراین راستا انجام مطالعات زمین شناسی ، اقدامات در راستای طراحی جابجایی روستائیان و مطالعات در خصوص تثبیت زمین ضرورت دارد.
به گزارش ایرنا،به نقل از مسئولان بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان سمنان،237 واحد از مجموع 524 واحد مسکونی ارزیابی شده در منطقه حسین آباد کالپوش شهرستان میامی، به دلیل رانش زمین، در آستانه تخریب است.
زمین 63 هکتاری برای ساخت مسکن در اطراف منطقه حسین آباد پیشنهاد شده است که طرح های مطالعاتی آن در دست اجرا است.
رانش زمین در بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان باعث آسیب به زیرساخت ها و تخلیه خانه ها به منظور حفظ جان شهروندان شد.
بخش کوهستانی کالپوش میامی به مرکزیت روستای رضوان شامل 12 روستا است که دست کم 20 هزار نفر جمعیت دارد و شغل بیشتر مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است، این بخش در 200 کیلومتری شمال شرقی شاهرود قرار دارد.
شهرستان میامی با بیش از 40 هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان واقع است و بیش از 80 درصد مردم این شهرستان در روستاها زندگی می کنند.
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.