به گزارش ایرنا ، تامین اجتماعی 2 درمانگاه در شهرستان شاهرود دارد.
جمعی از بیماران و بیمه شدگان تامین اجتماعی که در تعطیلات نوروز 98 به پلی کلینیک تامین اجتماعی شاهرود مراجعه کرده اند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از نوبت دهی طولانی مدت در این روزها و به ویژه در شب ها اعلام نارضایتی کردند .
یکی از شهروندان شاهرودی با بیان این که ماهانه 420 هزار تومان حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت می کنم ، افزود: انتظار دارم هنگام مراجعه به درمانگاه این سازمان بسرعت به کارهایم رسیدگی شود.
حسن ملکی افزود : در یکی از شب های نوروز امسال به پلی کلینیک تامین اجتماعی شاهرود مراجعه کردم ، از ساعت 24 تا ساعت 2و 45 دقیقه بامداد برای معاینه پزشک عمومی در انتظار ماندم .
وی با بیان اینکه در این شب ها مسافران نوروزی و مردم با مشکلات و نیاز های درمانی گوناگونی به این مرکز درمانی مراجعه می کنند ولی در صف نوبت دهی طولانی قرار می گیرند ، ادامه داد: در نوبت شب فقط یک پزشک عمومی به معاینه بیماران می پردازد.
یکی دیگر از مراجعین به این مرکز درمانی گفت : نوبت های دندانپزشکی دست کم سه ماهه است.
وی با اشاره به اینکه هزینه های درمانی دندانپزشکی در مطب های خصوصی گران و سرسام آور است ، تاکید کرد: از آنجا که درمان و کشیدن دندان هزینه های سنگین دارد ، بیمه شدگان تامین اجتماعی ناچار هستند به مراکز درمانی این سازمان مراجعه کنند.
مریم ملک محمدی افزود: در این مراکز به هیچ وجه درمان های ریشه دندان و عصب کشی انجام نمی شود .
وی نوبت دهی و جواب آزمایشگاه در این واحد درمانی را نیز طولانی ذکر کرد و ادامه داد : بیشتر مراجعان این درمانگاه را بیمه شدگان روستاهای دور افتاده شاهرود و میامی تشکیل می دهند که هزینه رفت و آمند هم برای آنها سنگین است.
رئیس پلی کلینیک تخصصی شهید بیاری تامین اجتماعی شاهرود گفت: در9 ماهه نخست پارسال تعداد 222 هزار و 253 معانیه بیمار توسط پزشکان عمومی و متخصص این درمانگاه انجام شد .
دکتر محمد هادی عرب احمدی افزود : در این مدت 13هزار و 790 نفر در آزمایشگاه این مرکز پذیرش شدند و 4 هزار و 998 نفر نیز از خدمات رادیولوژی استفاده نمودند.
وی با بیان اینکه 10 هزار و 723 نفر در بخش مامایی پذیرش شده اند ، تاکید کرد در سال گذشته آندوسکپی رایگان هم در این مرکز برای خدمات بیشتر به بیمه شدگان گشایش یافت .
رئیس پلی کلینیک تخصصی شهید بیاری تامین اجتماعی شاهرود گفت : درمانگاه شهید بیاری شاهرود ، با سه دندانپزشک بیشترین تعداد را داشته و در مدت ذکر شده 11 هزار و 252 تن از خدمات آن بهره بردند.
عرب احمدی افزود: دندان پزشکان در این درمانگاه معاینه و کشیدن دندان ،جراحی نسج نرم ، جرم گیری و ترمیم دندان را برای بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی رایگان انجام می دهند.
وی یا بیان این که جذب امکانات و تجهیزات بروز و بیشتر نیازمند بکارگیری پزشکان متخصص در این مرکز درمانی است ، تاکید کرد : 2 متخصص و یک پاتولوژیست در این مرکز درمانی مشغول ارائه خدمات هستند .
این مسئول ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی به 2 روش مستقیم و غیر مستقیم به بیمه شدگان خود خدمات درمانی ارائه می دهد.
وی گفت : خدمات رایگان در مراکز درمانی ملکی و مستقل تامین اجتماعی برای بیمه شدگان اجباری و در مراکز درمانی دولتی و بخش خصوصی طرف قرار داد ، بیمه شدگان اجباری این سازمان با پرداخت 30 درصد سهم بیماران ، خدمات لازم را دریافت می کنند.
عرب احمدی با اشاره به اینکه هر پزشک در یک ساعت 15 بیمار را معاینه می کند.
تاکید کرد: در یک نوبت 6و نیم ساعته کاری معاینه 97 بیمار کاری دشوار است که تنها با همکاری پزشکان انجام می شود.
وی با بیان اینکه در نوبت صبح هر پزشک در این مرکز درمانی به صورت میانگین صد تا 140 بیمار را معاینه می کند ، ادامه داد: در یک ساعت کاری باید 65 بیمار معاینه شود که با 20 درصد اضافه تر به 78 تن معاینه در ساعت برسد.
رئیس پلی کلینیک تخصصی شهید بیاری تامین اجتماعی شاهرود گفت : هر زمان که وضعیت اقتصادی مردم دچار ضعف می شود ، حجم زیاد تری برای درمان و استفاده از خدمات رایگان تامین اجتماعی در درمانگاه ها را شاهد هستیم و همچنین افزایش تعداد بیمه شدگان نیز یکی از دلایل افزایش مراجعه می باشد.
7358/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.