امیر عبدوس روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف استان به نقاط حفاظت شده استان خسارت چندانی وارد نکرد.
وی با بیان اینکه جاری شدن سیلاب باعث خسارت 100 میلیون ریالی به لوله های انتقال آب منطقه چهارطاق آرادان و منطقه حفاظت شده پرور شد، گفت: عملیات بازسازی این لوله های انتقال آب با برنامه ریزی اصولی درحال انجام است و مشکلی در تامین آب حیات وحش و کارکنان پاسگاه های این مناطق وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، سیلاب ناشی از بارش ها در استان سمنان یک کشته برجا گذاشت و یکهزار و 700 میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی، تاسیسات و زیرساخت هایی مانند راه، برق و آب در استان خسارت وارد کرد، رانش زمین در بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان نیز باعث آسیب به زیرساخت ها و تخلیه خانه ها به منظور حفظ جان شهروندان شد.
حیات وحش منطقه حفاظت شده پرور استان سمنان بیش از 160 گونه جانوری دارد، این منطقه براساس مصوبه شورای عالی شکاربانی و نظارت بر صید د‌ر سال 1346 به عنوان منطقه حفاظت شد‌ه اعلام شد، حد‌ود و‌ مساحت منطقه نیز تاکنون چند‌ین بار مورد بررسی و تجد‌ید نظر قرار گرفته است و در نهایت طبق مصوبه شورای عالی محیط زیست در دهه 70 نزدیک به 65 هزار هکتار تعیین شد.
از گونه های شاخص حیات وحش منطقه حفاظت شد‌ه پرور می توان به مرال، شوکا، گراز، خرس قهوه‌ای، پلنگ، سیاه گوش، گربه وحشی، کل و بز، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه معمولی، شغال، کفتار، سمور، تشی، خرگوش‌ و از رد‌ه پرند‌گان می توان به انواع پرند‌گان شکاری، کبک د‌ری، بلد‌رچین، هوبره، کبک، تیهو، هد‌هد، شاه بوف، جغد، سینه سرخ و از خزند‌گان می توان به افعی، کفچه مار، مار جعفری، انواع آگاما، بزمجه، لاک پشت و از د‌وزیستان نیز می توان به انواع وزغ‌ ها اشاره‌ کرد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.