مهدی قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بیشترین بازدید گردشگران نوروزی از آثار تاریخی، فرهنگی و تفریحی در دامغان به ترتیب مجموعه تفریحی چشمه‌علی، مسجد تاریخانه، برج پیرعلمدار، تپه حصار، خانه لطفی، مسجد جامع و آستان مقدس امامزادگان جعفر و محمد(ع) بود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان ادامه داد: از 27 اسفند 97 تا 16 فروردین 98 تعداد 242 هزار و 112 نفر از مسافران نوروزی از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری دامغان بازدید کردند.
وی تصریح کرد: 111 هزار و 760 نفر از آثار تاریخی و فرهنگی، 53 هزار و 209 نفر از جاذبه‌های طبیعی و 77 هزار و 143 نفر از جاذبه‌های دست‌ساز دامغان در نوروز 98 بازدید کردند.
قاسمی با اشاره به اینکه بازدید از جاذبه های گردشگری دامغان در نوروز 98 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از 6 درصد افزایش یافت، اظهار داشت: از آغاز تعطیلات نوروز 98 تا کنون، 602 گردشگر در چهار اقامتگاه بوم گردی ناصرلشگر در روستای عباس‌آباد، خانه پدری و عمارت طغرل عسگریان در روستای مهماندوست و بوم گردی صفویه شیرآشتیان این شهرستان اقامت کردند.
قاسمی اضافه کرد: 37 گردشگر خارجی از کشورهای هلند، آلمان، سوئیس، ایتالیا، هند و فرانسه در تعطیلات نوروز 98 از آثار تاریخی، و تفریحی دامغان بازدید کردند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان گفت: 113 هزار و 48 نفر از مسافران نوروزی در اقامتگاه های این شهرستان شامل مهمانپذیرها، خانه های بوم گردی، هتل ها، زائرسراها، مجتمع های گردشگری، کمپ ها، مدارس، اقامتگاه ها، کانکس و چادرها اقامت کردند.
به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان با قدمت هفت هزار ساله خود، دارای 2 هزار اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد 400 اثر شناسایی و تاکنون 126 اثر ثبت ملی شده اند.
در استان سمنان 232 واحد تاسیسات اقامتی تحت پوشش میراث فرهنگی شامل هتل ها، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، مجتمع های گردشگری، اقامتگاههای بوم گردی و خانه مسافر وجود دارد.
شهرستان دامغان در فاصله 115 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و بیش از 94 هزار نفر جمعیت دارد.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.