سرهنگ حمید دامغانی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سیل روزهای اخیر در شهرستان پلدختر در استان لرستان مشکلات بسیار زیادی را برای مردم این منطقه به وجود آورد و میزان خرابی و خسارت در این استان بسیار قابل توجه است.
وی خاطرنشان کرد: سپاه سمنان در مناطق سیل زده استان های گلستان و مازندران هم مشغول امداد رسانی است اما میزان خسارت ها در استان لرستان بیشتر از دیگر مناطق سیل زده کشور است.
فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان گفت: مردم با تمام توان به کمک سیل زدگان بشتابند زیرا بخش قابل توجهی از منازل و وسایل زندگی مردم در استان لرستان از بین رفته است.

** شرایط شهر سیل زده پلدختر ویژه است
فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان گفت: پاسداران استان در روزهای اخیر در سه استان سیل زده مازندران، گلستان و لرستان حضور فعال داشتند و نیروی انسانی و ماشین آلات سپاه استان در این استانها فعالیت دارند.
وی افزود: شهر پلدختر شرایط ویژه ای دارد و تمامی منازل و وسایل زندگی مردم در این شهر تاحدود زیادی از بین رفته است.
دامغانی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از خانه های مردم در شهر پلدختر قابل سکونت نیست و در بعضی از واحدهای مسکونی این شهر تا 1.5 متر گِل و سیلاب وجود دارد.
فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان ادامه داد: اکنون 200 نیروی بسیجی و پاسدار از استان سمنان در شهر پلدختر خدمات رسانی می کنند و امروز هم 200 نفر دیگر از بسیجیان این استان به لرستان اعزام می شوند.
دامغانی اضافه کرد: اقلامی از سوی سپاه استان بین مناطق سیل زده لرستان توزیع شد اما میزان مشکلات و گرفتاری های مردم در این شهرستان بسیار قابل توجه است و این کمک رسانی ها جوابگو نیست.

** کمک 1500 بسیجی و پاسدار سمنان به سیل زدگان
فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان گفت: از ابتدای بلایای طبیعی مانند سیل و رانش زمین در استان های سمنان، گلستان، مازندران و لرستان دست کم یک هزار و 500 نفر از نیروهای بسیجی و پاسدار استان به مناطق سیل زده اعزام شدند.
دامغانی ادامه داد: اکنون40 ماشین مکانیکی و عمرانی سپاه استان سمنان در شهرستان پلدختر لرستان فعالیت می کند که تا روزهای آینده تعداد آنها به 80 دستگاه افزایش می یابید.

** کمک 10 میلیارد ریالی سپاه سمنان به مناطق سیل زده کشور
دامغانی گفت: تاکنون 10 میلیارد ریال کمک های نقدی و غیرنقدی از سوی سپاه استان سمنان به مناطق سیل زده کشور انجام شد و این روند با همکاری و مشارکت مردم ادامه می یابد.
وی ادامه داد: تاکنون هفت کاروان کمک های خیرخواهانه از سوی سپاه سمنان به استان های گلستان، لرستان و مازندران اعزام شد.
فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: رسانه ها وضعیت مناطق سیل زده کشور را برای آحاد جامعه تبیین کنند و مردم این مناطق نیازمند کمک های خیر مردم هستند.

** راه اندازی نانوایی سیار در آق قلا
دامغانی اضافه کرد: سپاه استان سمنان از ابتدای انسداد جاده های مناطق خوش ییلاق و توسکستان و در سیل های اخیر در استان های شمالی کشور حضوری فعال داشت و در بخش های مختلف به سیل زدگان و در راه ماندگان امداد رسانی کرد.
فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان ادامه داد: سپاه استان بعد از بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب به استان های گلستان و مازندران در قالب گروه های بسیجی و پاسدار نیرو اعزام کرد و بخشی از ماشین آلات سپاه استان در اختیار این مناطق سیل زده قرار گرفت.
دامغانی افزود: سپاه سمنان در استان سیل زده گلستان خودروهای نفربر برای نقل و انتقال مردم اعزام کرد و یک نانوایی سیار در شهر آق قلا ایجاد شد.

** اجرای طرح عمرانی در 80 روستای سیل زده مازندران
وی گفت: بعد از جاری شدن سیلاب براساس تفاهم نامه سپاه استان های مازندران و سمنان، مقرر شد سپاه سمنان اجرای طرح های عمرانی و ترمیم و بازسازی پل، جاده ها و همچنین تامین امکانات اولیه زندگی در 80 روستای سیل زده بهشهر و گلوگاه را برعهده بگیرد.
سرهنگ دامغانی تصریح کرد: در روزهای اخیر بیش از 20 تن خوراک دام از سوی سپاه سمنان در 80 روستای سیل زده شهرستان های بهشهر و گلوگاه استان مازندران توزیع شد.

** حضور فعال سپاه استان در منطقه کالپوش
فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان ادامه داد: سپاه استان سمنان با وقوع رانش زمین و تخریب منازل مسکونی مردم در حسین آباد کالپوش در این منطقه حضور فعال داشته و تاکنون هم امداد رسانی و خدمات رسانی به مردم این مناطق از سوی سپاه استان در جریان است.

**اعزام شبانه نیروهای انسانی سپاه به مناطق سیل زده دامغان
فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان گفت: بعد از جاری شدن سیلاب در روستای سرکویر دامغان نیروهای بسیجی و پاسدار استان سمنان شبانه به منطقه اعزام شدند و با وجود قطعی آب آشامیدنی در منطقه، امدادرسانی از همان دقایق ابتدایی جاری شدن سیلاب در روستاهای شهرستان دامغان آغاز شد.
به گزارش ایرنا، سیلاب ناشی از بارش ها در استان سمنان یک کشته برجا گذاشت و یکهزار و 700 میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی، تاسیسات و زیرساخت هایی مانند راه، برق و آب در استان خسارت وارد کرد، رانش زمین در بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان نیز باعث آسیب به زیرساخت ها و تخلیه خانه ها به منظور حفظ جان شهروندان شد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.