حمیدرضا داوودیان، شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: امدادگران هلال احمر دامغان به روستاهای سیل زده سینگ، معلمان، حسینان و سوسنوار خدمات امدادی، بهداشتی، دارویی و غذایی ارائه کردند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دامغان ادامه داد: 50 امدادگر هلال احمر از ششم تا یازدهم فروردین به منظور کمک رسانی و پیشگیری از حوادث احتمالی، وارد منطقه سرکویر شدند.
داوودیان تصریح کرد: نجات ١١ نفر از هموطنان گرفتار در سیل منطقه سرکویر، انجام عملیات امدادرسانی توسط ٢ تیم امدادی و فراهم نمودن فضای اسکان اضطراری در محل حسینیه روستای سینگ با برپایی چادر به جهت رفاه حال حادثه دیدگان از مهم ترین اقدامات هلال احمر دامغان در این منطقه بود.
وی افزود: خدمات بهداشتی، دارویی و امدادی از طریق تجهیزات موجود در انبار و خریداری مواد غذایی توسط هلال احمر در این منطقه انجام شد.
داوودیان به پخت و توزیع ٥٠٠ وعده غذای گرم برای سیل زدگان دامغان اشاره کرد و گفت: ٣٣٠ متر مربع موکت، 235 عدد تخته پتو، 400 قوطی کنسرو لوبیا، 400 عدد تن ماهی، 28 دست ظروف، 22 شعله چراغ والور، 744 بطری آب معدنی، یک هزار و 100 قرص نان و 70 بسته غذایی ٧٢ ساعته در منطقه سرکویر دامغان توزیع شد.
وی ادامه داد: عمده خدمات ارائه شده به منطقه سرکویر مربوط به روستای سینگ است که بیشترین میزان خسارت را در منطقه داشت.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دامغان گفت: یک تیم از امدادگران هلال احمر این شهرستان نیز در روزهای 27 و 28 اسفند 97 به دلیل برف و بوران شدید و اعلام نیاز استان گلستان به شهر آزادشهر اعزام شدند.
به گزارش ایرنا، یک هزار و 200 نفر از جوانان دامغانی عضو جمعیت هلال احمر دامغان هستند، هلال احمر دامغان 150 امدادگر مرد و زن دارد.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.