سید جواد رضوی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به پیوستن مردم استان سمنان به پویش «رفیق گلستان باشیم»، افزود: 800 میلیون ریال از کمک ها شامل اقلام خوراکی و پوشاک و 250 میلیون ریال کمک های نقدی بوده است.
وی بیان کرد: 2 هزار و 500 بسته نان خشک محلی، 950 کیلوگرم برنج، 60 کیلوگرم روغن، قند وشکر، 96 تخته پتو، 12 هزار بطری آب معدنی و 350 دست انواع پوشاک از جمله اقلام ارسالی از سمنان به استان های شمالی کشور بود.
رضوی ادامه داد: فرش و موکت، کفش، بسته های غذایی در قالب ماکارانی، حبوبات و چای از دیگر کمک های مردمی استان سمنان برای سیل زدگان شمال کشور ارسال شده است.
وی تصریح کرد: کمک های مردمی به سیل زدگان مناطق شمالی کشور از طریق 50 مرکز نیکوکاری و بیش از 23 پایگاه های کمیته امداد این استان جمع آوری شد.
مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه هم استانی ها می توانند با مراجعه به مراکز نیکوکاری و دفاتر کمیته امداد در استان کمک های خود را ارائه دهند، یادآور شد: مردم استان سمنان می توانند با پیوستن به پویش رفیق گلستان باشیم با گرفتن کد 99#*8877* از طریق تلفن همراه و همچنین شماره کارت 6037997900001000 کمک های نقدی خود را به هموطنان سیل زده در استان های شمالی اختصاص دهند.
به گزارش ایرنا، پویش جمع آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان شمال کشور با اعلام شماره حساب و روش‌های حضوری و غیر حضوری در کمیته امداد امام خمینی(ره) با عنوان «رفیق گلستان باشیم» آغاز شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از هفته گذشته بیش از 300 میلیمتر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی این استان به یک و نیم متر رسید.
بخش زیادی از مناطق شمالی و غربی گلستان اعم از مزارع کشاورزی، راه ها، واحدهای مسکونی شهری و روستایی به زیر آب رفته و خسارت هایی فراوان به مردم این منطقه از کشورمان تحمیل شده است.
محمد اسلامی وزیر راه و شهر سازی میزان خسارت های واردشده سیل در استان های مازندران و گلستان را 350 میلیارد تومان برآورد کرده است.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.