ایرج مصطفوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی، با ورود سامانه بارشی به این استان به تدریج از یکشنبه تا اوایل وقت سه شنبه، بارش باران، رگبار و رعد و برق، در برخی نقاط تگرگ، در برخی ساعت ها وزش باد شدید و تندباد پیش بینی می شود.
وی با اشاره به اینکه بارش ها و وزش باد در نیمه غربی و شمال غربی استان سمنان از شدت بیشتری برخوردار است، بیان کرد: بارش باران و بارش پراکنده برف و مه آلودگی در نواحی سردسیر و کوهستانی در این مدت دور از انتظار نیست.
وی تصریح کرد: توصیه می شود با توجه به رگباری بودن بارش ها و پیش بینی آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی به ویژه برای نیمه غربی و شمال و شمال غربی و مرکزی سمنان و تگرگ و تندباد و احتمال اختلال در تردد محورهای استان تمهیدات لازم صورت گیرد.
مصطفوی ادامه داد: بیشترین میزان بارش در 24 ساعت گذشته مربوط دامغان با 4.4 میلی متر بود.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت کمینه دمای هوای مرکز استان 10 و بیشینه دمای آن 17 درجه سانتیگراد بود.
مصطفوی اضافه کرد: نردین با کمینه 2 درجه سانتیگراد سردترین و گرمسار و آرادان با حداکثر دمای 19 درجه سانتیگراد، گرم ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای این استان در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به گرمسار با 36 کیلومتر بر ساعت بود.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی 134 آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.