ایرج مصطفوی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی، افزایش ابر برای امروز پنجشنبه و با شدت کمتر در ساعت های بعداز ظهر فردا، در برخی نقاط به ویژه نیمه شمالی و شرقی استان بارش رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ و وزش باد شدید پیش بینی می شود.
وی بیان کرد: با ورود سامانه بارشی دیگری به استان سمنان، از اواخر وقت یکشنبه یازدهم فروردین تا سه شنبه بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی نقاط تگرگ پیش بینی می شود.
وی تصریح کرد: بارش باران و گاهی بارش پراکنده برف در نواحی کوهستانی استان سمنان در این مدت پیش بینی می شود.
مصطفوی ادامه داد: توصیه می شود با توجه به رگباری بودن بارش ها و پیش بینی آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی، وزش باد شدید، اختلال در تردد محورهای استان به دلیل بارش، لغزندگی، مه آلودگی و کاهش دید تمهیدات لازم برای هفته آینده صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان بارش در 24 ساعت گذشته مربوط مجن با سه میلی متر بود و در این مدت کمینه دمای هوای مرکز استان چهار و بیشینه دمای آن 16 درجه سانتی گراد بود.
مصطفوی اضافه کرد: رضوان و مجن با کمینه صفر درجه سانتی گراد سردترین و کوهان و دامغان با حداکثر دمای 18 درجه سانتی گراد، گرم ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای استان در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به شاهرود با 65 کیلومتر بر ساعت بود.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی 134 آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.