علی آقا یحیایی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: 86 مورد حادثه در این مدت به وقوع پیوست که شامل 14 مورد برف و کولاک، 22 مورد حادثه جاده ای، 44 مورد خدمات شهری، سه مورد آبگرفتگی و سیل، 2 مورد حوادث شهری و یک مورد رانش زمین بود.
وی از ارائه خدمات به 2 هزار و 272 حادثه دیده در برف و کولاک در همین مدت خبر داد و بیان کرد: امدادگران این جمعیت به 176 نفر در حوادث جاده ای، 198 نفر حضوری، چهارنفر گرفتار سیل و آبگرفتگی و چهار نفر حادثه دیده شهری در استان امدادرسانی کردند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان تصریح کرد: علاوه بر خدمات و امدادرسانی، 31 نفر توسط این جمعیت در صحنه های مختلف نجات یافتند که هفت نفر درمان سرپایی و کمک های مورد نیاز به آن ها ارائه شد و 24 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی خاطرنشان کرد: 123 مسافر و گردشگر نوروزی از ابتدای تعطیلات تا کنون توسط جمعیت هلال احمر استان سمنان اسکان یافتند.
یحیایی ادامه داد: این خدمات توسط 116 تیم عملیاتی انجام شده و تعداد کل نیروها 366 نفر است.
وی با بیان اینکه 51 دستگاه آمبولانس برای امداد رسانی به مسافران نوروزی و شهروندان در این مدت به عملیات اعزام شد، گفت: ارائه خدمات و امداد و نجات برای همه مسافران نوروزی در استان سمنان و سایر شهروندان در جاده ها به صورت 24 ساعته ادامه دارد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: این امداد و نجات برای هموطنان در قالب طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر ارائه شده است.
به گزارش ایرنا، طرح ملی امداد و نجات نوروزی با استقرار 20 پایگاه امداد و نجات استان سمنان با حضور روزانه 130 امدادگر و داوطلب به مسافران و هم استانی ها خدمات ارائه می دهند.
شهروندان در صورت قرارگرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای و کوهستانی می توانند با شماره 112 مرکز پاسخگویی به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.