ایرج مصطفوی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: براساس تصاویر ماهواره ای و الگوهای پیش یابی، سامانه بارشی تا چهارشنبه در استان فعال است و سبب بارش باران ، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی نقاط تگرگ می شود.
وی بیان کرد: برای نواحی کوهستانی نیز بارش باران و برف و مه آلودگی پیش بینی می شود.
مصطفوی ادامه داد: روزهای پنجشنبه و جمعه در ساعت های بعداز ظهر افزایش ابر و در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی و شرقی استان رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان تصریح کرد: وزش باد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از شدت بیشتری برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان بارش در 24 ساعت گذشته مربوط شهمیرزاد با 41.9 میلی متر بود.
وی اضافه کرد: بارش باران در مهدیشهر 32.6، سمنان 15، شاهرود 28.6، گرمسار 18.1، دامغان 17، سرخه 19 و آرادان 15.5 میلیمتر بوده است.
مصطفوی اظهارداشت: در این مدت کمینه دمای هوای مرکز استان 11 و بیشینه دمای آن 15 درجه سانتی گراد بود.
وی تصریح کرد: رضوان و فولادمحله با کمینه یک درجه سانتی گراد سردترین و احمدآباد با حداکثر دمای 24 درجه سانتی گراد، گرم ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای استان در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به رضوان با 40 کیلومتر بر ساعت بود.
به گزارش ایرنا، سامانه هواگوی 134 آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای 9 ایستگاه سینوپتیک، 15 ایستگاه اقلیم شناسی و 50 ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.