به گزارش ایرنا، حسن ترکمانی سه شنبه در نشست شورای مدیریت بحران شهرستان شاهرود افزود: یکی از مهمترین مشکلات بحران اواخر اسفندماه در محورهای شمالی شاهرود عدم پوشش آنتن دهی تلفن همراه و قطع برق در نقاط حساس این منطقه بود که موجب بروز ناهماهنگی در مدیریت این بحران شد.
ترکمانی با تقدیر از عملکرد مدیریت خط لوله منطقه شمالشرق و همچنین فرماندهی قرارگاه عملیاتی لشکر 58 ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی ایران ، ادامه داد: همه دستگاه های اجرایی و گروه های امدادی شهرستان با ارسال نیرو و تجهیزات کامل وارد عمل شده و خوشبختانه در این رخداد هیچ تلفات جانی نداشتیم.
معاون امور عمرانی فرمانداری شاهرود هدف از برگزاری این نشست را آسیب شناسی از وضعیت کاری در بحران گذشته خواند و تصریح کرد: باید در این نشست ها کوتاهی ها و کاستی ها مورد بررسی قرار گرفته و با پیگیری های مکرر رفع شوند.
ترکمانی از نصب آنتن تلفن همراه در دو محور شمالی شهرستان شاهرود خبر داد و افزود: پیگیر گرفتن اعتبار برای نصب آنتن جهت ارتباطات بی سیمی هستیم تا در مواقع ضروری از آن ها استفاده شود.
امیر سرتیپ دوم ستاد علیرضا فخر آبادی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 58 ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی ایران هم گفت: در مواقع بحرانی باید یک تن فرماندهی بحران را به عهده گرفته و مسوولیت ها، وظایف و امور تقسیم شده تا در انجام وظیفه بین دستگاه ها تداخل ایجاد نشود.
امیر فخر آبادی از هدایت 250 تن در راه مانده به پادگان چهلدختر خبر داد و افزود: ارتش با تمام قوا 24 ساعته آماده ارائه خدمت به هموطنان است.
حسین خلیلی نژاد رئیس اداره راه و ترابری شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: ماشین آلات و تجهیزات این اداره بسیار فرسوده بوده به طوریکه تعدادی از این ماشین آلات سنگین بالای 30 سال عمر داشته و قابل استفاده نیستند.
خلیلی نژاد افزود: هشت دستگاه گریدر در این اداره وجود دارد که فقط سه دستگاه مطمین بوده و می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان این که احداث راهدارخانه در منطقه اولنگ نیمه کاره رها شده، اظهار داشت: با تامین اعتبار می توان از این راهدارخانه که ظرفیت 200 تن را داشته و جایگاه مناسبی برای استقرار تجهیزات و ماشین آلات است، استفاده شود.
رئیس اداره راه و ترابری شهرستان شاهرود با اشاره به این که در محور تاش هیچ راهدارخانه ای وجود ندارد، افزود: مسوولان برای تقدیر از همه تلاشگران بحران اخیر برنامه ای ترتیب دهند تا برای دیگران هم ایجاد انگیزه شود.
رضا نقی زاده رئیس اداره امور عشایری شاهرود در این نشست گفت: اکنون 50 خانوار بسطامی در استان های گلستان و خراسان شمالی مستقرند که بر اثر بارندگی های اخیر خسارات سنگینی متحمل شدند.
نقی زاده با بیان این که یکزار راس دام سبک از این عشایر تلف شده، افزود : یکهزار و 200 متر از محل های دامداری آنها هم بطور کامل از بین رفته است.
وی رسیدگی بعد از بحران را ضروری دانست و تصریح کرد: اکنون هزار و 100 کیلومتر از محورهای عشایری نیاز به مرمت دارند که باید تسهیلاتی برای آن فراهم شود.
در این نشست بخشنامه های ریاست جمهوری و وزارت خانه ها درباره پیشگیری از بحران ها و چگونگی مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی مورد بررسی قرار گرفت.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.