به گزارش ایرنا، مهدی جمال عصر شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهارداشت: 188 هزار و 928 نفر از مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری استان از ابتدای اجرای طرح نوروزی از 27 اسفند سال 97 تا کنون بازدید کردند.
وی بیان کرد: مجموعه تاریخی فرهنگی بسطام، منطقه خارتوران و مجموعه تاریخی فرهنگی شیخ ابوالحسن خرقانی، بیشترین میزان بازدیدها را بر اساس آمار داشتند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان به 217 بازدید نظارتی از مراکز گردشگری اشاره و تصریح کرد: میزان بازدید ها در این مدت، نسبت به مدت مشابه پارسال 57 درصد افزایش داشته است.
به گفته وی، تاکنون هیچ گونه شکایتی از مراکز گردشگری استان سمنان دریافت نشده است.

** زائر سراها انتخاب اول مسافران نوروزی برای اقامت در سمنان
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر در استان سمنان اظهارداشت: زائرسراها بیشترین میزان اقامت مسافران نوروزی در این استان را به خود اختصاص دادند.
وی خاطرنشان کرد: 144 هزار و 101 نفر از شب بیست و هفتم اسفند 97 تا کنون در استان اقامت داشتند که بیش از 32 درصد از این تعداد، شامل 47 هزار و 101 نفر در زائرسراها اسکان یافتند.
جمال اضافه کرد: مراکز اقامتی وابسته به آموزش و پرورش با بیش از 24 درصد از جمله بیشترین مراکز منتخب توسط مسافران نوروزی جهت اسکان بودند.
وی افزود: مسافران نوروزی اقامتگاه های موقت شامل کمپ، کانکس و چادرهای مسافرتی، و مهمان سرای ادارات و سایر مراکز اقامتی را پس از زائرسراها و مدارس انتخاب کرده اند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان یادآورشد: حدود سه هزار نفر از مسافران در هتل ها، حدود چهار هزار نفر در اقامتگاه های بوم گردی و بیش از یک هزار نفر در مهمانپذیرهای استان از ابتدای طرح ستاد سفر تا کنون اقامت داشتند.
به گزارش ایرنا، استان سمنان دارای 232 واحد خدمات گردشگری است.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی شناسایی شده که حدود 700 اثر از این تعداد در فهرست آثارملی به ثبت رسیده است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.