به گزارش ایرنا ، سید حسن حسینی شاهرودی روز شنبه در نشست شورای مدیریت بحران کالپوش افزود : با توجه به این که نیازهای اعتباری برای مقابله با بحران ها مصوب شده ، هنوز آمادگی کامل برای مقابله با آن وجود ندارد.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی امکانات ستاد مدیریت بحران کشور را مناسب نداست ، و افزود: در مراکز استان و شهرستان ها مشکلات فراوانی درمواجهه با بحران وجود دارد.
وی با بیان اینکه منابع اعتباری کم می باشد، گفت: مشارکت مردمی در پیشگیری از حوادث منجربه کاهش بسیاری از مشکلات در زمان بروز بحران های مختلف می شود.
نماینده مردم شاهرود و میامی درمجلس شورای اسلامی با ذکر این که آمادگی برای مواجهه با بحران نیازمندعزم جدی مسئولان است ، تصریح کرد : مجموعه خدمت رسان قبل از بحران به دنبال تجهیزات نوین باشند.
وی افزود : اگر در برف و کولاک شدید شرق استان سمنان کمک بخش خصوصی و بسیج مردمی نبود ، خدمات رسانی به مردم بسیار سخت می شد.
حسینی آمادگی را شرط مقابله با بحران دانست و تصریح کرد : زمانی می توانیم در مقابله با بحران ها به آمادگی لازم برسیم که برنامه ریزی و ابزار لازم را فراهم نمائیم .
حسینی با تشکر از نیروهای امدادی ، راهداری ، بسیج ، ارتش و دستگاههای اجرایی در برف وکولاک شدید شرق استان اظهار داشت : نیاز است ستاد مدیریت بحران تجهیزات نوین و آمادگی لازم برای مواجهه با بحران را داشته و نقاط ضعف بر طرف شود.
وی با بیام اینکه برف شرق استان بی سابقه بود ، گفت: در صورت تهیه امکانات نوین در حوزه راهداری و تسریع در عملیات بازگشایی راه ها ، برق رسانی و خدمات دهی به مردم در ایام نوروز زودتر انجام می شد.
حسینی باتوجه به عملیات بازگشایی راه ها دربخش کالپوش افزود : با تجهیزات وماشین آلات فرسوده استان زمینه خدمت رسانی به مردم فراهم نخواهد شد ، مدیران ستاد بحران استان برای تامین تجهیزات ضروری اقدام عملی انجام دهند.
حسینی دراین نشست توجه بیشتر به مناطق کمتر توسعه یافته را خواستار شد و افزود: تجهیزات لازم ضروری بویژه درحوزه راهداری دربخش کالپوش مستقر شود.
بارش سنگین برف از اواخر دوشنبه شب 27اسفند97درکالپوش آغاز و با کولاک شدید همراه شده و موجب بسته شدن همه راه های روستایی این بخش شد.
در 6 روز گذشته نیروهای راهداری با کمک امدادگران راه تعدادی از روستاها را باز کرده و برق چند روستا را نیز وصل شده است
بخش کالپوش باطبیعت بسیار زیبا در شمال شهرستان میامی در منطقه کوهستانی واقع شده است.
جنگل دشت شاد ، حسین آباد و نام نیک ، غارنام نیک ،دشت شقایقها و آفتابگردان در دشت دانیال ،سدکالپوش ، آبشارهای حسین آباد و نام نیک از جاذبه های گردشگری دراین بخش می باشد.
مجموع راه های شهرستان میامی 570 کیلومتر است که حدود340 کیلومتر راه روستایی می باشد.
شهرستان میامی با هشت هزارو 600 کیلومتر مربع و جمعیت حدود 40هزار تن درشرق استان سمنان واقع است .
بخش کالپوش با بیش از 25هزارتن جمعیت دارای 12 روستاست.
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.