به گزارش ایرنا، شهید پهلوان فرزند محمد هادی سی ام شهریور 1341، در تهران ، در خانواده ای متدین متولد شد، این شهید بزرگوار از همان دوران کودکی و همزمان با تحصیل درمحافل مذهبی و سیاسی حضور فعال داشت و در کنار فعالیت های اجتماعی به فعالیت های فرهنگی و خواندن نماز اول وقت توجه می کرد.
شهید پهلوان، به شغل معلمی علاقه داشت، معلمی را شغل انبیاء می دانست و براساس علاقه اش در مرکز تربیت معلم شهید رجایی تهران مشغول به تحصیل شد و همزمان با تحصیل به تدریس در مقطع ابتدایی نیز ‌پرداخت.
این والامقام به منظور ارتقاء سطح آموزشی شهرهای محروم، داوطلبانه روانه‌ سنندج شد و در آن جا به سرپرستی تربیت معلم سنندج منصوب شد و همزمان در امور تربیتی نیز به آموزش ‌مشغول بود.
وی در سال 1364 پدرش را از دست داد و با اصرار خانواده جهت سرپرستی آنها به سمنان آمد و در قسمت امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان مشغول به کار شد.
شهید پهلوان با شوق دفاع از کشور دست از معلمی برداشت و برای اولین بار در بیستم آذر 1364، از طرف بسیج به جبهه اعزام و در لشکر بیست و هفت محمد رسول‌الله(ص) به عنوان تک‌تیرانداز به انجام وظیفه پرداخت.
این شهید جلیل القدر پس از چهار ماه و هفت روز دفاع از خاک وطن سرانجام در نوزدهم اسفند 1365 در منطقه‌ شلمچه و در ادامه عملیات کربلای پنج در اثر اصابت ترکش به سر به شهادت رسید.
پیکر مطهر این شهید جلیل القدر در گلزار شهدای امام‌زاده یحیی(ع) سمنان به خاک سپرده شده است.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان در موضوع های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده های خبری ویژه با برنامه مشخص را در دستور کار خود دارد.
با هدف قدرشناسی از رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا پرونده معرفی شهدای استان سمنان را گشوده است.
معرفی جاذبه های گردشگری استان، پرونده سلامت و معرفی کتاب، دیگر پرونده های خبری خبرگزاری ایرنا مرکز سمنان است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.